شناسهٔ خبر: 112907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام افزون بر ۱۲۹ هزار متقاضی سیستان و بلوچستانی در طرح نهضت ملی مسکن

ببینید/ اشتغال افزون بر سه هزار نفر در طرح های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است تاکنون ۱۲۹ هزار و ۲۱۴ متقاضی در شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سامانه ثمن اقدام به ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار از مجموع کل ثبت نام کنندگان این طرح در استان ۲۸ هزار و ۸۶۹ متقاضی تایید نهایی شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان نام نویسی متقاضیان ساکن ۱۶ شهر دوست محمد، ادیمی، بنجار، محمدآباد، زابل، هیرمند، نیمروز، هامون، زهک، رامشار، مهرستان، جالق، خاش، میرجاوه، نوک آباد و سوران استان در مرحله جدید طرح نهضت ملی مسکن فراهم است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد متقاضیان تخصص پروژه تاکنون ۱۰ هزار و ۲۸۶ متقاضی بوده است. 
اکبری افزود: سیستان و بلوچستان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد. 

وی با اشاره به واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداه کل در قالب ساخت پنج هزارو  ۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۴۷ درصد و با گردش مالی بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان می‌شود.