شناسهٔ خبر: 113011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار و آرادان خبر داد:

اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای مواصلاتی شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال

میرآخورلی- رییس اداره گرمسار.jpg سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار و آرادان از اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای مواصلاتی شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: عدم توجه به اهمیت حفظ و نگهداری راه های موجود می‌تواند سرمایه های ملی را دچار آسیب کرده و ضایعات جبران ناپذیری را به بار آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمید میرآخورلی گفت: با توجه به راه های ارتباطی حوزه استحفاظی شهرستان گرمسار به دلیل همجواری با تهران و شرایط ویژه جغرافیایی از راه های پر تردد کشور محسوب می شود لذا همواره ایمن‌سازی و ارتقاء آن جزء دغدغه‌های مسئولان است.

وی در ادامه تاکید داشت: آنچه امروز لازم است به آن توجه شود اهمیت حفظ و نگهداری راه های موجود به عنوان سرمایه های ملی کشور در مقایسه با تعریف پروژه‌های جدید با ماهیت راهسازی است زیرا محدودیت منابع اعتباری و عدم توجه به این موضوع می‌تواند سرمایه های ملی را دچار آسیب کرده و ضایعات جبران ناپذیری را به بار آورد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار و آرادان تصریح کرد: در راستای نگهداری بهسازی و ساخت ابنیه فنی و همچنین ارتقای ایمنی راه ها در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی شهرستان گرمسار اصلاح نقاط پر حادثه، اجرای ابنیه فنی، پل و قرنیز، تعمیر و بهسازی راهدارخانه و خرید تابلو و علائم ترافیکی نیز از عملیات اجرایی در این محور است که در دستور کار قرار دارد.

میرآخورلی همچنین از روکش آسفالت حفاظتی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محور چهارقشلاق-محمدآباد، امامزاده علی اکبر و روستاهای رشمه-ساروزن و حسین آباد کوروس در حال انجام است که با اتمام این پروژه ها این محدوده ایمن سازی می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار با بیان این مطلب که ارتقاء شاخص های بهره مندی از راه مناسب، نقش تعیین کننده در شکوفایی اقتصادی روستاها و انتقال بموقع و آسان محصولات روستایی به بازارهای مصرف و همینطور روان سازی چرخه تولید، عرضه و فروش فراورده‌های روستایی دارد؛ اظهار داشت: محورهای مواصلاتی روستاهای گرمسار نیاز به بازسازی داشته که با تخصیص اعتبار برای رفع این معضل اقدام خوبی صورت گرفته است و ان‌شاءا... با تکمیل طرح ها و بهبود کیفیت راه های روستایی؛ علاوه بر افزایش سطح رفاه عمومی، از به خطر افتادن جان و اتلاف مال روستا نشینان نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی در پایان با توجه به تلاش راهداران در تکمیل پروژه های فوق ابراز امیدواری نمود و یادآور شد: پیش‌بینی می شود اجرای پروژه ها با تامین اعتبار و تخصیص به موقع آن از طرف مجموعه ارشد استان تا پایان فصل جاری به اتمام رسیده و گامی موثر در تسهیل تردد کاربران جاده ای برداشته شود که به یقین تاثیر آن در ایمنی و بخشنده بودن محورها و تردد روان محورها ملموس خواهد بود.