شناسهٔ خبر: 113072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

۱۳ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان زنجان در حوزه راه و شهرسازی است/ ساخت ۷ مدرسه طی دو سال

زنجان بیات منش 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: راه و شهرسازی استان زنجان در سفر رئیس جمهور ۱۳ مصوبه داشت که برخی از آنها برای اجرایی شدن نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مسعود بیات منش ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان ۱۳ مصوبه مربوط به حوزه راه و شهرسازی بود، گفت: بخشی از این پروژه‌ها به صورت کامل بر عهده راه و شهرسازی بود و برخی هم با مشارکت سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: چهار مصوبه از مجموعه ۱۳ مصوبه مربوط به راه‌های ملی بوده و از محل ردیف پروژه‌های ملی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اولین مصوبه مربوط به «محور زنجان به تکاب و زنجان به بیجار» بود و مقرر بوده که «۲۷ کیلومتر» از این محور تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ با این مصوبات به اتمام برسد، گفت: از این «۲۷ کیلومتر» حدود «۱۷ کیلومتر» تمام شده و «۱۰ کیلومتر» محور دندی هم امسال در حال آماده سازی برای آسفالت است.

بیات منش افزود: مصوبه دوم، تکمیل قطعات «۲، ۳ و ۴» باند دوم مسیر قیدار – کبودرآهنگ است که «۱۰۰ کیلومتر» از این مسیر در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد و مقرر بود «۷۲ کیلومتر» تا پایان فصل کاری ۱۴۰۲ به اتمام برسد و مبالغی همراه با ماده ۵۶ مصوب شده بود که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه سوم تکمیل راه اصلی «منجیل به سه‌راهی طارم» بوده است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای این پروژه مصوب شده بود که حدود ۴۴ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص یافت و پروژه در دست پیمانکار است و عملیات اجرایی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: مصوبه چهارم، محور «راه اصلی درام – کلور» است که ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده بود و در این میان آن قسمت که در حوزه استحفاظی استان زنجان مانده تا پایان فصل کاری امسال به اتمام می‌رسد.

اجرای کمربندی شمالی شهر زنجان آغاز شده است

بیات منش ادامه داد: مصوبه پنجم مربوط به کمربندی شمالی شهر زنجان است، ماده ۲۳ برای تکمیل کمربندی شمالی شهر زنجان صادر شده و با پیگیری وزیر راه و شهرسازی نامه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان درخواست داریم تا مجوز نهایی صادر شود، هر چند که ما برای اجرای این پروژه از دولت پول نمی‌گیریم و قطعه «۵» این پروژه به «طول ۶ کیلومتر» نیز با ۴۰۰ میلیارد تومان که شرکت جهاد نصر برای اجرای آن انتخاب شده در مرحله اجرایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۵ پروژه دیگر شامل احداث مراکز فرهنگی، کتابخانه عمومی، ساختمان‌های اداری است و مطابق اعتباری که ابلاغ و تخصیص داده شده بود انتخاب پیمانکار انجام شده و گفتنی است این پروژه‌ها همه راکد بودند ولی امروز در حال اجرا است.

بیات منش افزود: همچنین مصوبه‌ای جهت تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که مصوبه برای تامین زمین ۱۵ هزار و ۳۵ واحد برای طرح نهضت ملی مسکن بود که تا پایان سال جاری برای ۳۰ هزار واحد زمین تامین خواهد شد.

۳۸ هکتار زمین برای احداث زندان در زنجان شناسایی شده است

وی به مصوبه تامین زمین برای احداث زندان در زنجان اشاره کرد و افزود: ۳۸ هکتار زمین شناسایی شده و صورت جلسه تخصیص زمین هم انجام شده که باید اداره کل زندان‌های استان دو کار تامین هزینه زمین (پول) و ارائه سایت‌پلان را انجام دهد تا قرار داد واگذاری زمین بسته شود و قابل ذکر است تاکنون سایت پلانی که توسط سازمان زندان‌های کشور تهیه و تایید شود به دست راه و شهرسازی استان نرسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: آخرین مصوبه سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی ساخت ۱۴ مدرسه به‌صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

بیات منش گفت: در این راستا سهم اداره کل راه و شهرسازی ۷ باب مدرسه بود که ساخت ۴ باب مدرسه در سال گذشته و سه باب مدرسه هم امسال پیمان سپاری شده و انتخاب پیمانکار هم انجام شده است.

وی در پایان متذکر شد: ظرف مدت دو سال این تعداد مدرسه در زنجان احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.