شناسهٔ خبر: 113087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تاکید کرد:

پروژه های راه پیشتاز طرح های زیربنایی سیستان و بلوچستان

جلسه راه سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر با پیشرفت مطلوب، پروژه های راه پیشتاز طرح های زیربنایی استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، حسین مدرس خیابانی در جلسه بررسی مسائل  و مشکلات راههای استان اظهار داشت: توسعه مسیرهای ارتباطی به ویژه بزرگراه به منظور کاهش آمار تصادفات جاده ای و رونق تجارت و ترانزیت در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار دارد. 

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر اعتبارات ملی مصوب شد ۴۵ درصد اعتبارات متوازن استان نیز به بخش راه اختصاص یابد تا با برخورداری هر چه سریعتر از مسیرهای استاندارد شاهد کاهش تصادفات جاده ای در جاده های دو طرفه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بر تعیین برنامه زمان بندی برای اجرای تمام پروژه های راه سازی استان، تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات فعال راه سازی، صدور مجوز حداکثر یک هفته ای  برای بهره برداری از معادن در جهت تامین مصالح مورد نیاز ساخت راهها و پیگیری منابع مالی ساخت باند دوم در برخی مسیرهای استان از طریق ماده ۵۶ تاکید کرد. 

مدرس خیابانی تاکید کرد:  امیدواریم  با تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال مالی پیش رو حدود ۲۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آماده بهره برداری شود.
دبیر جلسه بررسی مشکلات راهها و مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۳۸ کارگاه راه سازی در محورهای  اصلی و ترانزیتی استان با اشتغال بیش از سه هزار نفر فعال است. 

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون برای احداث بزرگراه و راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان تنها ۸۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اولویت نخست سیستان و بلوچستان ساخت راه تعیین شده است با وجود همه تنگناهای مالی و بدهی ها اجازه نداده ایم  هیچ پروژه راه سازی استان متوقف شود و این مسیر را تا رسیدن به حد مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد.