شناسهٔ خبر: 113096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی پروژه کنار گذر خوانسار به ۲۰ درصد رسید

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به سرعت مطلوب اجرای پروژه کنار گذر خوانسار گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از این پروژه در دست اجرا قرار دارد که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به واقع شدن شهر خوانسار در منطقه کوهستانی و فاقد کمربندی بودن آن، پروژه کنار گذر خوانسار در دستور کار قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و شاخص استان است اذعان داشت: این محور تحت عنوان یک پروژه ملی است و در اصل کریدوری است که از اراک شروع و به بوشهر ختم می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۶۲ کیلومتر از این محور در حوزه استان اصفهان است گفت: از این میزان، ۱۱۰ کیلومترطرح دامنه خوانسار گلپایگان خمین بوده و ۵۲ کیلومتر دیگر در حوزه داران بن شهرکرد است. که مطالعات این محور نیز انجام شده است.  

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و نارضایتی‌های مردم از عبور کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از داخل شهر، اجرای کنارگذر خوانسار به طول ۱۹ کیلومتر که جزئی از طرح احداث باند دوم دامنه خوانسار گلپایگان خمین است در نظر گرفته شد.  

شاهسوندی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از این پروژه در دست اجرا قرار دارد و دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است. همچنین هم اکنون در مرحله اجرای خاکبرداری است و نظر به اینکه در قرارداد فعلی صرفا خاکبرداری مسیر دیده شده است، در مناقصه و قرارداد بعدی تکمیل ۸ کیلومتر مسیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.  

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد این بخش از پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال است اذعان داشت: تا کنون بر اساس اقدامات بعمل آمده ۱۵۰میلیارد ریال برای پروژه هزینه شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی دیگر از این محور که در حوزه شهرستان فریدن و چادگان تا سه راهی اسکندری قرار دارد گفت: در صورت تامین و ابلاغ اعتبار به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان می‌توانیم فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار این بخش از این محور را نیز در دستور کار قرار دهیم.