شناسهٔ خبر: 11311 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

استقلال سازمان‌های نظام‌مهندسی‌ساختمان با برگزاری انتخابات آزاد/ منع نهادهای عمومی در انتخابات جلوی تخلفات را می‌گیرد

حامد قادرمرزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اظهار رضایت از منع نهادهای عمومی همچون شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا از شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره و بازرس سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها گفت: ممکن است ممنوعیت کارکنان وزارت کشور ایجاد اشکال کند.

حامد قادرمرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان نقطه‌نظرات خود نسبت به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا در انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به عنوان هیئت‌مدیره، بازرس و همچنین منع عضویت در شورای انتظامی گفت: منع شرکت کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی اگرچه اتفاق مبارکی است و می‌تواند جلوی برخی از مشکلات را بگیرد اما به عقیده من منع شرکت کارکنان وزارت کشور در انتخابات، مانع از حضور برخی افراد نخبه در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها می‌شود.

رئیس کمیته عمران شهری و روستایی کمیسیون عمران معتقد است: منع شرکت کارکنان شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا که ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با اجرا دارند اتفاق مبارکی است که دستور آن از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی منع شرکت کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی را با لحاظ‌کردن استثنا برای کارکنان وزارت کشور قابل‌قبول دانست و در پاسخ به چگونگی رفع شائبه تقلب و تخلف احتمالی از قائل شدن استثنا برای کارکنان وزارت کشور بین اقشار مختلف جامعه گفت: قوانین بالادستی که وجود دارند می‌توانند جلوی تخلفات احتمالی و حتی تقلب را بگیرند. کارکنان وزارت کشور نقش مستقیمی در ساخت‌و‌سازها ندارند و حضور در هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و حتی بازرس وقتی از آنها نمی‌گیرد به همین‌خاطر نیز بهتر است این منع شامل کارکنان وزارت کشور نشود.

قادرمرزی در بیان چگونگی مستقل‌شدن سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گفت: مستقل‌شدن سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با انتخابات آزاد صورت می‌گیرد. عمومیت منع شرکت کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی ممکن است ایجاد اشکال کند زیرا عموما مشکلاتی که وجود دارد از ناحیه معاونت‌های فنی و عمرانی اجرایی در کشور است. /

نظر شما