شناسهٔ خبر: 11321 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شیبانی‌اصل به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

نظام‌ مهندسی‌ تهران ملزم به بازرسی مجدد لوله‌کشی گاز برخی منازل شد/ جزئیات تخلف در آینده اعلام می‌شود

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از مکلف شدن سازمان نظام مهندسی استان تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی مجدد آن دسته از واحدهایی که تأییدیه لوله‌کشی گاز غیرواقعی دارند، خبر داد.

منوچهر شیبانی اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه صدور تأییدیه لوله‌کشی گاز برخی واحدهای مسکونی و تجاری بدون بازرسی در سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تأییدیه‌های غیر واقعی را برخی افراد فاقد صلاحیت امضا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری این پرونده در دستگاه قضایی افزود: فعلا امکان تشریح جزئیات این پرونده تا زمان صدور حکم از سوی دستگاه قضایی وجود ندارد؛ بنابراین هر گاه این مجوز صادر شد، جزئیات تخلف از سوی دستگاه قضایی یا وزارت راه و شهرسازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با بررسی پرونده در دستگاه قضایی، وزارت راه و شهرسازی نیز سازمان نظام مهندسی استان تهران را مکلف کرد با استفاده از مهندسان ناظر، تأسیسات مکانیکی عضو این سازمان که دارای صلاحیت بازرسی لوله‌کشی گاز واحدهای مسکونی و تجاری هستند، مجددا بازرسی شود و اگر ایراد و اشکالی دارند، رفع عیب شده و تأییدیه واقعی توسط مهندسان ناظر گاز صادر شود.

به گفته شیبانی اصل، این تعداد واحدهای مسکونی و تجاری که تأییدیه غیرواقعی لوله‌کشی گاز دارند نیز باید توسط مهندسان دارای صلاحیت بازرسی و نظارت می‌شد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

این مقام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شروع اقداماتی در راستای دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر بازرسی مجدد لوله‌کشی گاز منازل اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نظارت بر حسن اجرای این موضوع و فرآیندها را بر عهده گرفته است که با تشکیل کارگروهی متشکل از شرکت گاز استان تهران، سازمان نظام مهندسی این استان و اداره کل راه و شهرسازی تهران بر نحوه بازرسی مجدد نظارت کند.

وی گفت: همه این واحدهای دارای تأییدیه غیر واقعی لوله‌کشیِ گاز به تدریج توسط  مهندسان مورد تأیید سازمان نظام مهندسی استان تهران بررسی شده و ایمنی لازم و «رعایت مقررات ملی ساختمان» در آنها کنترل خواهد شد تا هیچ گونه مشکلی برای شهروندان تهرانی پیش نیاید./

نظر شما