شناسهٔ خبر: 113235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت خبر داد؛

اتمام مطالعات و فازبندی پروژه باند دوم داران، بن، شهرکرد / طرح تفصیلی شهر داران به زودی ابلاغ می‌شود

عبدالرضا فرجی /فریدن اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت گفت: پروژه احداث باند دوم داران، بن، شهرکرد یکی از مهمترین پروژه های در دست پیگیری این اداره است که مبحث مطالعات و فازبندی آن انجام شده است.

عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص وظایف این اداره در حوزه راه اظهار داشت: ساخت راههای اصلی بر عهده راه و شهرسازی است و ساخت راههای روستایی، نگهداری راههای اصلی و روستایی، روکش آسفالت، ایمنی، نصب علائم و برف روبی بر عهده اداره راهداری وحمل نقل جاده‌ای است.  

وی اذعان داشت: در سال های اخیر با همت و تلاش بعمل آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و به تبع آن در این شهرستان، شاهد احداث و بهره برداری باند دوم محور دامنه به خوانسار و باند دوم محور بویین میاندشت به افوس بودیم.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین پروژه‌های در دست پیگیری توسط این اداره، احداث باند دوم داران، بن، شهرکرد است گفت: مبحث مطالعات و فازبندی اجرای این پروژه توسط راه و شهرسازی استان و شهرستان انجام شده و به محض اخذ مجوزهای لازم و تفویض اختیار به این اداره، فرآیندهای بعدی انجام می‌پذیرد.  

وی با اشاره به پیگیری‌های بعمل آمده برای تکمیل باند دوم دامنه، داران، بویین میاندشت، الیگودرز عنوان کرد: پیمانکار این پروژه موظف شده است نواقص جاده‌ای این محور را تکمیل کند.   

فرجی در خصوص اقدامات بعمل آمده برای تکمیل ورودی و خروجی‌های شهر گفت: در رابطه با این موضوع جلساتی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و با توجه به اینکه ردیف بودجه ای این بخش در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری قرار گرفت، به این ترتیب اجرای این طرح‌ها نیز به دستگاه‌های مذکور واگذار شد.  

وی افزود: در بحث ورودی غربی داران که پیمانکار در حال انجام فعالیت است و ورودی و خروجی پل کارگر با توجه به اینکه در مجاورت اراضی ملی است، موافقت واگذاری زمین از اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح‌های راه سازی اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت با اشاره به اینکه ساخت تونل بویین میاندشت به خوانسار یکی از پروژه‌های شاخص این اداره است گفت: در تلاش هستیم تا این پروژه با سرعت اجرا و اتمام شود.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این شهرستان بیان داشت: طرح های تفصیلی شهری مهمترین ابزار ساماندهی نظامند کالبد شهری است که در مجموع برای چهار شهر داران، دامنه، بویین میاندشت، افوس در حال انجام و تهیه است.  

فرجی عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر داران در کمیسیون ماده پنج استان اصفهان مصوب و به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شده است همچنین برای دیگر شهرها نیز جلسات کمیته کارشناسی در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت مرتب در حال برگزاری است.