شناسهٔ خبر: 113324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

آغاز ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن و نخستین مسکن کارگری کشور در یزد

شورای مسکن استان یزد.jpg ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن و نخستین مسکن کارگری کشور طی مراسمی در تماس ویدئو کنفرانسی با وزیر راه و شهرسازی، در استان یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)،سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: از مجموع این واحدها ۲۰ هزار واحد آن در شهر یزد ساخته می شود.

مجتبی زارع زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکن کارگری کشور در استان اظهار کرد: از مجموع واحدهای یاد شده هم ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به این قشر زحمت کش و تلاش گر است؛ یکهزار واحد آن مسکن روستایی و ۲۰۰ واحد هم مسکن محرومان است.

وی با اشاره به ثبت نام اولیه قریب به ۱۰۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: از این تعداد ۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر پالایش نهایی شدند.

زارع زاده با بیان اینکه اکنون ۶ هزار و ۳۲۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است افزود: همچنین از آغاز طرح ملی مسکن  ۲۸۰ واحد در استان ساخته و تحویل متقاضیان شد.

استان یزد در زمینه طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشتاز است و نخستین پروژه کشوری این طرح، اوایل سال گذشته در شهر یزد افتتاح و تحویل متقاضیان شد.