شناسهٔ خبر: 113362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛  

ضرورت استفاده از تجربه‌های موفق بازآفرینی شهری در طرح‌های جدید

جلسه هم‌اندیشی و بررسی طرح‌های بازآفرینی شهری اصفهان طرح‌های پیشنهادی بازآفرینی شهری اصفهان در کمیته ذیل ستاد بازآفرینی شهری استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه هم‌اندیشی و بررسی طرح‌های بازآفرینی شهری برخی از محلات هدف شهر اصفهان به ریاست علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار اصفهان برگزار شد.  

این جلسه با توجه به مباحث مطرح شده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان با موضوع ارائه طرح پیشنهادی بسته‌های مالی و فنی بصورت توامان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، همچنین دستور استاندار اصفهان مبنی بر بررسی این طرح‌ها در کمیته‌های ذیل ستاد بازآفرینی شهری، به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد، و در طی آن در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.  

طرح توسعه حرم مطهر زینبیه و طرح توسعه محله شاهد اصفهان، از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که ضمن بررسی دقیق این طرح‌ها توسط اعضا، راهکارهای عملی و پیشنهادهای متناسب با هر منطقه ارائه شد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست به بهره‌گیری از تجربیات طرح‌های پیشین تاکید کرد و گفت: طرح بازآفرینی محله همت‌آباد، الگوی بسیار خوبی است که می‌توان با بهره‌مندی از تجارب این طرح در نقاط دیگر نیز استفاده شود.  

وی بیان داشت: در طرح توسعه حرم مطهر زینبیه در صورت تامین اسکان مناسب برای مالکان اطراف حرم، همچون الگویی که در همت‌آباد استفاده شد، در این صورت همزمان با آزادسازی‌هایی که انجام می‌شود طرح توسعه حرم نیز پیش‌ می‌رود.  

گفتنی است: در این جلسه مبحث بازآفرینی محله شاهد در منطقه ۱۰ شهرداری به صورت ریزیینانه مورد بررسی قرار گرفت.