شناسهٔ خبر: 113556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

خط کشی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سمنان

نظری- اداره راه و حریم استان سمنان.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از نصب ۱۷۰ شاخه گاردریل در محور های مواصلاتی و خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از راه های حوزه استحفاظی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، ابوالفضل نظری با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف اداره ایمنی راه و حریم، افزایش ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی برون‌ شهری است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت سیستم روشنایی در تامین ایمنی سفرهای برون شهری در تقاطع علی آباد به آرادان، تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی گرمسار و تقاطع آبسرد به ایوانکی ارتقاء روشنایی صورت گرفته است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خط کشی را از مقرون به صرفه ترین علائم ایمنی افقی راه ها و به عنوان مکمل علائم عمودی در سطح محور ها خواند و تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در بحث ایمنی و حریم راهها می توان به خط کشی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در حد فاصل بین دامغان-شاهرود و دامغان-سمنان اشاره داشت.

وی یادآور شد: خط کشی به طور مستقیم در دید راننده تاثیر گذاشته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند لذا در این راستا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده گردنه ها، راههای شریانی و اصلی استان از ابتدای حوزه استحفاظی در غرب تا انتهای حوزه در شرق استان در اولویت خط کشی قرار گرفته اند.

نظری همچنین استان سمنان را از کریدورهای اصلی شرق به غرب کشور دانست و گفت: در سال جاری بیش از ۶۰ حفاظ جانبی(نیوجرسی) برای امنیت بیشتر در محورهای مواصلاتی استان به کار گرفته شده است که تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه از نصب ۱۷۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: عملیات بازسازی و نصب گاردریل در راه‌های حوزه استحفاظی اعم از  محدوده سه راهی فولادمحله، محور رسم رودبار، مهمانشهر سمنان-دامغان و سمنان-گرمسار انجام شده و به طور مستمر در طول سال در دیگر محورهای استان به منظور ارتقاء ایمنی و بهبود کیفی تردد اجرا می شود.

وی در پایان اذعان داشت: اقدامات فنی که برای کاهش تصادفات قابل انجام است قطعاً با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود اما از رانندگان و کاربران جاده ای نیز تقاضا داریم با رعایت سرعت مطمئنه و انجام رانندگی ایمن در کاهش تصادفات نقش خود را ایفا کنند.