شناسهٔ خبر: 113736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

هم افزایی با سازمان اوقاف برای سرعت‌بخشی به نهضت ملی مسکن آذربایجان‌غربی 

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که در محل این سازمان برگزار شد؛ در زمینه روش‌های تعامل بیشتر در پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وازارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) تقویت منابع و امکانات نهضت ملی مسکن به عنوان اصلی‌ترین طرح عمرانی دولت مردمی از جمله موضوع‌های مطرح شده در این دیدار بود و اینکه مقرر شد در شرایط فعلی باید به دنبال سرعت‌بخشی به پروژه‌های خانه‌سازی بود.

همچنین مقرر شد با همکاری و هم‌افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان زمین‌های در اختیار خود که مستعد ساخت مسکن هستند را در استان معرفی کند. طبق توافق شناسایی اراضی داخل محدوده با کاربری مسکونی یا کاربری‌های نزدیک به موضوع مسکن در اولویت قرار گیرد و در خصوص اراضی با کاربری‌های غیر مسکونی اقدامات لازم برای تغییر کاربری این اراضی صورت پذیرد.

باتوجه به اینکه در ساختار وقف سه گزینه اصلی حفاظت از موقوفات، افزایش منافع موقوفات منفعتی و اجرای نیت واقفین تعریف شده می‌توان مشارکت در نهضت ملی مسکن را یکی از رویکردهای تبدیل به احسن موقوفات دانست. 

پیش از این، سلسله جلسات مدیران کل راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان براساس تفاهم‌نامه مابین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف تولید ١٠٠٠ واحد مسکن با عنوان مسکن ماندگار به صورت منظم تشکیل و از قابلیت‌های اوقاف در تأمین اراضی جهت اجرای نهضت ملی مسکن استفاده می شود و دیدار امروز نیز در جهت سرعت بخشی به روند هم افزایی ها صورت گرفت.