شناسهٔ خبر: 165887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورد قاطع با زمین خواران در استان سیستان و بلوچستان

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان از بیت المال به صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در نخستین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ با تاکید بر اینکه در برخورد با متجاوزان به بیت‌المال هیچ خط قرمزی وجود ندارد، گفت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و مبارزه به پدیده شوم زمین‌خواری اجازه دست‌درازی به اراضی دولتی استان داده نمی‌شود. 

وی ادامه داد: هرکسی بخواهد اراضی دولتی را تصرف یا نسبت به دخل و تصرف و ساخت و ساز بدون دلیل مالکیت در اراضی ملی اقدام کند برابر قانون و مقررات با وی برخورد و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماحصل تلاش شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ رفع تصرف و تعرض بیش از ۲۳۱ هکتار از اراضی دولتی این استان به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که در قالب ۵۴ پرونده با تلاش یگان حفاظت در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی و حفاظت از اراضی دولتی آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شد.

برخورد قاطع با زمین خواران در استان سیستان و بلوچستان