شناسهٔ خبر: 113778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اعلام کرد:

پیش بینی ورود روزانه ۲۵۰ هزار نفر زائر از عراق به مرز مهران

جلسه کمیسیون ایمنی راهها مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تعداد اتوبوس در مرز مهران برای انتقال زائران اندیشیده شده است،گفت: پیش بینی می شود در ایام اربعین روزانه بیش از ۲۵۰ هزار زائر از کل کشور برای ورود به عراق از مرز مهران وارد استان شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) ، سید زاهدین چشمه خاور روز شنبه در نشست شورای راهبردی تصادفات استان با حضور استاندار ایلام و رییس پلیس راه راهور فراجا، اظهار داشت: استان ایلام با وسعت ۲۰ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع استان ۲۲ کشور از نظر وسعت و استان ۳۱ کشور از نظر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است که دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که روزانه در ایام اربعین حسینی در استان ایلام بیش از ۲۵۰ هزار نفر برای تردد از مرز مهران وارد استان شوند، گفت: در ایام اربعین برای انتقال زائران حدود ۶ هزار اتوبوس نیاز است.

چشمه خاور با بیان اینکه مجموع ورود و خروج زوار از مرز مهران در سال ۹۸ بیش از ۶ میلیون نفر بوده است، گفت: محورهای حادثه خیر استان ایلام مهران، ایلام حمیل و ایلام به دهلران بود که بیشترین میزان تصادفات جاده ای در استان در این محورها به وقوع می پیوندد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ایلام اضافه کرد: مراجعه به پزشکی قانونی در اثر تصادفات برون شهری و درون شهری ۷۰ درصد رشد نشان می دهد، در ایام نوروزی سال جاری نیز شاهد رشد ۸۰ درصدی تصادفات با توجه با شرایط کاهش شیوع کرونا و افزایش تردد در محورها بودیم.