شناسهٔ خبر: 113891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خبر داد :

تمامی راه‌های استان تهران باز است

راههای تهران باز است سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از باز بودن تمام راه‌های استان بعد از بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران) مهدی خضری، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درخصوص آخرین وضعیت محورهای استان بعد از بارش‌های اخیر گفت: عبور سیل و همچنین بروز رانش در۶ شهرستان و راه های روستایی استان تهران باعث رسوب گذاری  در محورهای مواصلاتی شد. 

وی ادامه داد: از آنجا که طی هشدار هواشناسی ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات و ۴۰۰ نفر نیروهای راهداری این استان در آماده باش کامل بودند و گشت‌زنی در راه‌ها به طور مداوم برقرار بود، با مسدود شدن راه‌ها نیروها هرچه سریع‌تر به محل حادثه اعزام شده و عملیات ریزش‌برداری و پاکسازی گل و لای از راه‌ها آغاز شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تصریح کرد: سامانه بارشی همرفتی سیل آسا ابتدا از شمال و شمال غربی استان تهران شروع و تا امروز ادامه داشت و حجم زیادی از گل و لای ناشی از سیل و رانش زمین در محور کن – سولقان امام زاده داوود و راه‌های مواصلاتی امام رضا – شریف آباد، محور و سکاره – آردینه، افجه، امامه، زردستان، محور قدیم تهران – بومهن، محور هراز شهرستان پردیس و همچنین محور روستایی فرح آباد- خمده، زرین دشت، انزها، مزداران، آتشان، دهگردان بر جا گذاشت. 

وی تاکید کرد: در این خصوص با همت همه جانبه عوامل راهداری  به صورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام شد و مسیر به طور متناوب جهت عبور نیروهای امدادی عازم در محل‌های حادثه دیده به صورت روان برقرار بود.

 خضری با اشاره به اینکه در این سیلاب خسارت‌های زیادی به راه‌های روستایی و فرعی استان تهران وارد شده است، گفت: با تلاش مستمر نیروها و ماشین آلات راهداری در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در کمترین زمان ممکن عملیات ریزش برداری، بازگشایی راه‌ روستایی به انجام رسیده و در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی  باز بوده و  ۲۰۰۰۰ متر مکعب ریزش برداری انجام شده است.

این مقام مسول همچنین خاطرنشان کرد: تا کنون طی جاری شدن سیلاب و رانش زمین در این ۶ شهرستان در مجموع  حدوداً ۱۳۲ کیلومتر از رویه راه‌های اصلی و روستایی در سطح استان دچار آسیب و خسارت شده است که این میزان خسارت تا کنون ۳۵۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی افزود: در این راستا، به ۵۱ دستگاه ابنیه فنی، ۵ عدد آبراه، تخریب دور برگردان و ... خساراتی وارد شده است که همچنان کارشناسان مربوطه در حال آسیب شناسی جهت برقراری جاده ای ایمنن برای تردد کاربران جاده ای هستند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در طول چهار روز گذشته خساراتی به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان وارد شده است، اظهار کرد: کاربران جاده‌ای قبل از عزیمت به این استان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها، محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.