شناسهٔ خبر: 114024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۰ پل در استان البرز مرمت و بازسازی می‌شود

مرمت پل های البرز معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: پروژه مرمت و بازسازی ۱۰ پل استان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی با اشاره به این که پل‌ها یکی از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود، گفت: انجام این کار به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

معاون راهداری البرز با بیان اینکه طبق نظرات کارشناسی و براساس نیاز درحال حاضر پروژه مرمت و بازسازی ۱۰ پل در استان اجرایی شده است، افزود: دراین پروژه دال پل‌ها مقاوم‌سازی و ستون‌های بتنی و عرشه فولادی آن‌ها که دچار خوردگی شده‌اند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر می‌شوند.

پرورشی با بیان اینکه درحال حاضر مرمت و بازسازی پل خوزنکلا و پل شماره دو در محور کرج- چالوس، پل ساسانی کرج، پل خوروین ساوجبلاغ، پل رودخانه کرج(محدوده آزادراه) و پل کلاک به پایان رسیده است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی سه پل دیگر در محور کرج- چالوس و یک پل در آزادراه کرج- قزوین در حال اجراست که ۵۰ درصد آن انجام و مابقی نیز در اسرع وقت به پایان می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درحال اجراست، خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب و روان شدن گل و لای در راه‌های اصلی و روستایی البرز عملیات پاکسازی، لایروبی، تنقیه پل‌ها و آبراه‌های حوزه استحفاظی راه‌های البرز نیز انجام شد.