شناسهٔ خبر: 114288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

اجرای یک کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای استان

روشنایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای یک کیلومتر سیستم روشنایی با صرف ۷ میلیارد ریال اعتبار در محورهای استان طی ۴ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: طراحی و اجرای روشنایی طولی نواحی یا گردنه های مه گیر با اولویت کاربرد چراغ های کم مصرف LED و ... و پایه های جذبی یا شکستنی به طول یک کیلومتر در تقاطع های کلات، بام و صفی آباد و محور قدیم بدرانلو بوده است.

وی با بیان این که اجرای سیستم روشنایی به طول ۵ کیلومتر در گردنه امین الله در حال اجراست، افزود: همچنین در این مدت روشنایی نقطه ای محل تقاطع همسطح پرتصادف و پارکینگ محورهای پرتردد با چراغ های LED سه تا پنج پایه در ۴ تقاطع اجرا شده است.

وی از تکمیل، ارتقا و راهبری ۲ دستگاه تاسیسات ایمنی_هوشمند/ روشنایی در محورهای استان خبر داد و اضافه کرد: استانداردسازی سیستم روشنایی در ایمن بودن محورها حائز اهمیت است و با بازدیدهایی که انجام می دهیم و همچنین گزارش های مردمی به سامانه ۱۴۱ سعی می کنیم نواقص آن برطرف شود.

مشتری گفت: اجرای سیستم روشنایی در جاده ها موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای  و امنیت کاربران جاده ای می شود زیرا زمینه دید دقیق رانندگان را فراهم می کند.

به گفته وی ۸۵ کیلومتر از محورهای خراسان شمالی دارای سیستم روشنایی است که طولانی ترین آن در گردنه های امین الله، اسدلی و جوزک قرار دارد.