شناسهٔ خبر: 114289 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون اجرا شد:

احداث، آسفالت و روکش ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در خراسان شمالی/ افزایش ۷۰ درصدی احداث و آسفالت راه های روستایی و فرعی

آسفالت راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای احداث، آسفالت و روکش ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی احداث و آسفالت راه های روستایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در این بازه زمانی ۵۰ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث و آسفالت و همچنین ۵۰ کیلومتر راه فرعی روکش شده است.

وی با بیان این که در شهرستان بجنورد، محورهایی روستایی کلاین_سلولی، قتلیش_پیربز و جعفرآباد_قلعه محمدی به طول ۸.۷ کیلومتر احداث و آسفالت شده است، افزود: طی این مدت در شهرستان اسفراین ۷.۸ کیلومتر راه در روستاهای حسن آباد- اردوغان،گپز و جعفرآباد _حسن آباد و خانکور احداث و آسفالت شد.

وی اظهارکرد:  احداث و آسفالت ۱.۶ کیلومتر محور کلاته شور_قراجه رباط در شهرستان جاجرم و محور منیرآباد و اسلام آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمه اجرا شد.

وی احداث و آسفالت محور اشرف دره و دربند_تازه قلعه به طول ۶.۸ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد و اضافه کرد: محورهای روستایی زو_تفتازان، برزلی و قلهک_زیدر به طول ۵.۷ کیلومتر در شهرستان شیروان احداث و آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین از احداث و آسفالت ۸.۹ کیلومتر راه در محورهای روستایی خرق_بام، شیرغان و فرهادان_قوشخانه در شهرستان فاروج خبر داد و افزود: محور روستاهای زرد_کاستان، قلندرتپه_حصه گاه، شیرین دره، یموق_کهنه جلگه و توپچنار به طول ۹.۷ در شهرستان مانه و سملقان احداث و آسفالت شد.

شهامت، تعداد خانوار بهره مند از نعمت آسفالت در روستاهای مذکور را بیش از ۷ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت محورهای گراتی_صفی آباد به طول ۳ کیلومتر در شهرستان اسفراین، بجنورد_سنخواست به طول ۳ کیلومتر در شهرستان بجنورد، و جاجرم_امیرآباد به طول ۷.۳ کیلومتر روکش شده است.

وی با اشاره به ۸.۸ کیلومتر روکش محورهای کالیمانی_خرتوت_راز و پیش قلعه_راز در شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: ۱۷.۱۵ کیلومتر روکش محور باغلق به یکه سعود و سوخسوهاشم به راستقان در شهرستان راز و جرگلان و ۹.۸ کیلومتر روکش محورهای شیروان، اوغاز_قلعه حسن و محور ا...آباد قدیم در شهرستان شیروان اجرا شد.

این مسئول تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی را ۷۲۲روستا برشمرد و گفت: از این تعداد، ۵۲۶ روستا از راه آسفالته برخوردار و به عبارتی دیگر با اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی ۷۲.۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شده است.