شناسهٔ خبر: 114514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خبر داد؛

تخصیص ۸۰ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به طرح نهضت ملی مسکن گلستان

راه و شهرسازی گلستان سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت:بر اساس تصمیمات آخرین جلسه هیئت نمایندگی استان، ۸۰ هکتار دیگر از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و احداث دو هزار و ۵۰۰ واحد، اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ (گلستان) جمشید شعبانیان اظهار کرد: همزمان با استقرار دولت سیزدهم قانون جهش تولید و مسکن نیز ابلاغ شد که در این راستا دولت موظف به احداث چهار میلیون مسکن طی چهار سال است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد:پس از تصویب این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا اقدامات لازم را برای اجرایی کردن آن انجام دهد.

وی افزود: اولین قدم برای اجرا شدن این طرح تامین زمین است که متاسفانه در استان گلستان برای تامین اراضی با معضل روبرو هستیم.

شعبانیان همچنین تصریح کرد:علاوه بر استفاده از ظرفیت و محل اراضی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن استفاده از اراضی ملی و اراضی مازاد دستگاه های دولتی  دو روشی دیگریست که قانون گذار برای تامین زمین پیش بینی کرده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان  ادامه داد : با توجه به پهنه های اراضی جنگلی  و زراعی در استان و عدم همکاری دستگاه های دولتی پیشروی این طرح در گلستان به کندی انجام می شود که امید می رود با توجه به برگزاری جلسات منظم شورای فرعی مسکن به ریاست استاندار معزز استان و پیگیری همه جانبه استاندار در این خصوص این مشکل حل گردد.

وی افزود: علی رغم اینکه در سایر استان ها تنها از طریق این دو روش زمین های لازم تخصیص شده در استان گلستان و شهرستان گنبد تنها ۲ هکتار از اراضی  جهاد کشاورزی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که تا به امروز این اراضی هنوز رهاسازی نشده است.

شعبانیان در ادامه از برگزاری جلسه هیات نمایندگی استان و اخذ تصمیاتی برای تخصیص زمین سخن گفت و اظهار کرد: تمامی سیاست گذاری ها در راستای اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در هیات نمایندگی استان که وظیفه ی تصمیم گیری در خصوص اراضی سازمان ملی را بر عهده دارد، انجام می شود.

وی افزود: در آخرین جلسه هیات نمایندگی مصوب شد تا ۸۰ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار اداره کل بنیاد مسکن انقلاب استان  یکی از کارگزاران وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد که استعداد ساخت بالای ۲۵۰۰ واحد مسکن را دارد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این اراضی در قالب نهضت ملی مسکن به شهرهای گرگان، اق قلا، بندرگز، گمیشان، خان ببین، گالیکش، کردکوی، نوکنده و سیمین شهر اختصاص می یابد.

شعبانیان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سه کارگزار فعلی طرح نهضت ملی مسکن هستند، گفت: در جلسه هیات نمایندگی همچنین مصوب شد تا ۳.۶ هکتار برای احداث هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از اراضی این سازمان در اختیار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار گیرد.

لازم به ذکر است هم اکنون در استان گلستان بیش از ۱۹۰ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.