شناسهٔ خبر: 114542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری استان خبر داد:

اجرای عملیات مضرس کاری در محورهای شریانی غرب استان سمنان

مضرس کاری سمنان.jpg رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای عملیات مضرس کاری در محورهای شریانی غرب استان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه تصادفات ناشی از لغزندگی مسیر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت اظهار داشت: برای ایجاد سطحی ایمن از طریق مقاومت اصطکاکی در رویه های آسفالتی اجرای عملیات مضرس کاری در محور چنداب گرمسار محدوده سردره آغاز شده است.

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هدف اصلی اجرای این امر را جلوگیری از لغزندگی ناشی از قیر زدگی در سطح جاده عنوان نمود و گفت: در مناطق گرمسیری مانند استان سمنان که بر اثر مرور زمان و فشار بار ترافیکی سطح آسفالت در برخی مناطق قیر زده شده یا به دلیل عمر بالای آسفالت سطح سنگدانه ها صیقلی و گردگونه می شود شاهد کاهش اصطکاک و لغزندگی محور به ویژه موقع بارانی هستیم لذا عملیات مضرس به منظور افزایش اصطکاک سطح آسفالت در مقاطع پرخطر صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۶ هزارمیلیون ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری آغاز شده است، شاهد کاهش تصادفات در محورها و مقاطع پرتصادف خواهیم بود.

صداقت یادآور شد: مصالح حاصل از تراش آسفالت نیز به دلیل قابلیت استفاده مجدد در فرآیند تولید آسفالت (RIP) جمع آوری شده و مجدد در پارکینگ‌ها، شانه سازی راهها، محورهای روستایی و فرعی با افزودن جوان کننده و دیگر افزودنی ها مجاز و قیر های محلول مجدد استفاده می شود.