شناسهٔ خبر: 114686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

انجام ثبت نام در ۲۴ شهرستان استان فارس که دارای زمین مازاد هستند

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در جلسه شورای مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در جلسه شورای مسکن استان گفت: در ۲۴ شهرستان فارس که زمین مازاد در اختیار داریم همچنان ثبت نام از متقاضیان انجام می شود و تعداد متقاضیان و تعداد افرادی که تایید نهایی خواهند شد افزایش می یابد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ( فارس)  ، طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، گفت: از مجموع متقاضیان تایید شده، ۲۸ هزار و ۹۶۷ تقاضا مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان، ۳۳ هزار و ۶۵۱ تقاضا مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان و ۷۳ هزار و ۴۵۹ تقاضا نیز مربوط به شهر شیراز و صدرا است.

وی ادامه داد: از ابتدای فراخوان نام نویسی برای طرح نهضت ملی مسکن در فارس ۴۲۲ هزار و ۸۱۴ نفر ثبت نام کردند که ۲۶۸ هزار و۱۲ تقاضا رد شدند که بیشترین تقاضای رد شده با ۱۳۳ هزار و ۱۵۵ مورد مربوط به شهر شیراز و صدرا است.

وی گفت: در بحث متقاضیان تعیین تکلیف شده، میانگین کشور ۸۶ و سه دهم درصد است در حالی که عملکرد فارس در این زمینه ۹۵ و هشت دهم درصد است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در بحث تامین زمین نیز تاکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۶۱۶ هکتار، در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۹۰ هکتار و در شهر شیراز و صدرا نیز ۹۰۵ هکتار زمین و در مجموع ۲ هزار و ۸۱۱ هکتار زمین مصوب کرده‌ایم.

طالبان افزود: علاوه بر این در شهرهای مذکور در مجموع زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی تحویل بنیاد مسکن و زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۷ واحد تحویل سایر دستگاه‌ها شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۲۹ هزار و ۱۸۴ واحد مسکونی در سامانه ثبت شده که برای ۱۶ هزار ۲۴۲ واحد پروانه ساختمانی صادر شده، سه هزار و ۴۴ واحد به مرحله قرارداد مشارکت با بانک رسیده، هشت هزار و ۹۸۶ واحد در مرحله فنداسیون، ۶ هزار و ۲۵۸ واحد در مرحله اسکلت و یک هزار و ۱۱۴ واحد نیز در مرحله سفتکاری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در پایان گفت:  با توجه به به اینکه سهم فارس از طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن حدود ۲۴۰ هزار واحد است علاوه بر زمین های تامین شده، برای عمل سایر تعهدات خود نیازمند افزون بر ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار زمین دیگر در استان هستیم.