شناسهٔ خبر: 114716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

سیستم های حمل و نقل جاده ای فارس آماده پشتیبانی و ارائه خدمات به زائران اربعین

فارس اربعین

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به فراهم بودن شرایط برای انواع سفر زائرین اربعین حسینی (ع) گفت: برای افزایش سطح خدمات ایستگاه ویژه جابجایی زائرین اربعین در پایانه های چهارگانه مسافری شیراز راه اندازی می شود.

علیرضا راستیار گفت: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائرین و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاههای مسئول و بویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و انشاالله  همانند سالهای گذشته ، زائرین اربعین حسینی مشکلی برای سفرمعنوی اربعین نخواهند داشت.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان اظهار داشت: جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان فارس به صورت منظم در حال برگزاری است و تاکنون نیز هماهنگی های مناسبی بین دستگاه های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده و با پیگیری مصوبات این کمیته قطعاً امسال شاهد افزایش سطح خدمات به زائرین محترم خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه های مسئول در بازه زمانی سفر اربعین گفت: بر اعلام ستاد سفر اربعین کشور، طرح سراسری جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر بمدت ۲۷ روز اجرایی می شود و زوارالحسین (ع) از شهرهای محل سکونت خود به مرز های تعیین شده و بالعکس جابجا می شوند .

علیرضا راستیار رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان خاطرنشان ساخت: تا پایان طرح اربعین سالجاری ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار راهداری قرار گرفته و از زمان شروع طرح علاوه بر آماده بودن راهدارخانه های موجود در مسیر، تمامی گشت های راهداری نیز فعال می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از تمامی ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به زائران اربعین حسینی(ع) بهره گیری می شود .

راستیار یادآور ساخت: در این ایام از حدود ۹۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در استان برای اجرای این طرح استفاده خواهد شد و مرز شلمچه به عنوان مرز ورودی و خروجی این استان اعلام شده است.