شناسهٔ خبر: 114797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونق اقتصادی در سیستان و بلوچستان با گردش مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن

پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با گردش مالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توانسته با فعال کردن صنایع متعدد و ایجاد اشتغال رونق اقتصادی را در پهناورترین استان کشور به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مسکن نقش بسیار پر رنگ و با اهمیتی در زندگی انسان ها ایفا می کند، کار کرد خانه تنها در سرپناه بودن خلاصه نمی شود بلکه در فرهنگ ایرانی خانه به منزله پایه ای استوار برای امنیت عاطفی و اقتصادی محسوب شده که می توان فرد و خانواده را در برابر آسیب ها جسمی و روحی مصون بدارد.

 نقش مسکن در اقتصاد کلیدی و محوری است بطوری که علاوه بر فعال کردن بیش از ۱۰۰ شغل بر تولید داخلی نیز تاثیر قابل توجهی دارد که در این میان مصالح ساختمانی، پنجره  و هر آنچه که برای ساخت مسکن نیاز است به تحرک وا داشته و در واقع ساخت مسکن محوری است که چرخه های زیادی را در اقتصاد به گردش در می آورد.

همچنین علاوه بر گستردگی تقاضای مسکن و وابستگی این بخش به تولیدات داخلی نقش ممتازی در تحقق اهداف اقتصادی ایفا می نماید، در این میان اجرای طرح نهضت ملی مسکن راهکاری عملیاتی برای برون رفت مسکن از وضعیت کنونی و تبعات آن و رونق اقتصادی بشمار می رود که توانسته با پیشرفت فیزیکی مطلوب در استان های نظیر سیستان و بلوچستان با گردش مالی بیش از یک هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال افزون بر ۱۶ هزار نفر زمینه فعال شدن بسیاری از صنایع استان را فراهم نماید.

رونق اقتصادی در سیستان و بلوچستان با گردش مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن

 استاندار سیستان و بلوچستان از اشتغال ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: در تداوم اجرای این طرح در استان هیچ فردی بیکار نخواهد ماند.

 حسین مدرس خیابانی در چهارمین جلسه شورای مسکن این استان در سالجاری که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به عنوان  اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: طرح نهضت ملی مسکن تاکنون باعث گردش مالی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این استان شده و صنایع  مهمی را همزمان با اشتغال به حرکت درآورده است.

عطاء اله اکبری تصریح کرد: این فرآیند همچنان در حال افزایش است بطوری که پیش بینی می شود طرح نهضت ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی حدود بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

رونق اقتصادی در سیستان و بلوچستان با گردش مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن

وی از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین  قیمت ممکن خبرداد و گفت: سیستان و بلوچستان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.