شناسهٔ خبر: 114824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی:

سفر به گلستان برای جامعه ایثار و شهادت این استان اثر بخش بود

راه و شهرسازی گلستان مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی هدف از سفر به استان گلستان را وصول مطالبات جامعه ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: در جریان این سفر در راستای تحقق مطالبات فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در امور صنفی و فرهنگی اقدامات اثربخشی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)، حمید مردانیان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل اظهار کرد: از عمده اهداف حضور من در سفرهای استانی، پیگیری مطالبات جامعه ی ایثارگری و شهادت شاغل در دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی، علی الخصوص مبحث تبدیل وضعیت این قشر بود.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۰ و ادامه دار بودن این قانون در سال جاری، ادارات موظف هستند نسبت به این امر اقدام کرده و در راستای رفع موانع موجود در این حوزه عمل کنند.

وی افزود: باعث خرسندی است که در اداره کل راه و شهرسازی گلستان این امر تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

مردانیان همچنین گفت: برای وصول مطالبات جامعه ی ایثارگری و شهادت، می توانیم  از  ابلاغیه ی ۱۲ گانه ی مقام معظم رهبری مدظله العالی  که یک منشور کامل در حوزه ایثارگران  و مباحث فرهنگی، اجرایی، صنفی، رفاهی، مسکن و ... است، کمک بگیریم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در ادامه خبر داد: در روزهای اخیر از سوی وزیر راه و شهرسازی، رایزنی هایی با سازمان برنامه و بودجه در راستای افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان وزارت راه و شهرسازی، انجام شده که چنانچه این امر عملیاتی شود، اثر مثبتی بر معیشت این عزیزان خواهد گذاشت.

وی افزود: در جریان سفر و دیدار چهره به چهره با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، علاوه‌ بر مباحث صنفی، مطالبات فرهنگی نیز مطرح شد.

مردانیان گفت: از آنجایی که کارکنان وزارت راه و شهرسازی از سردمداران دفاع مقدس بودند، می توان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند با محوریت خاطرات شهدا و جانبازان و ایثارگران از دوران جنگ تحمیلی، اقدامات فرهنگی زیادی انجام داد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: گفتنی است با  تشکیل شدن شورای مشاورین ایثارگران در اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مباحث فرهنگی در این دستگاه توسعه خواهد یافت‌.

وی افزود: همچنین مزین کردن اسامی ساختمان ها، ابنیه ها، راه ها و پروژه های متعلق به وزارت راه و شهرسازی به نام مقدس شهدا، جزو مصوبات جلسه شورای هماهنگی بود که در جریان سفر بنده به استان گلستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ارتباط اثربخشی با گروه های جهادی استان گلستان برقرار شد که در جریان این ارتباط به تعامل بیشتر  بین ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان و فعالان جهادی برای خدمت رسانی به جامعه ی ایثارگری و شهادت و همچنین مبحث طرح نهضت ملی مسکن، تاکید شد.

گفتنی است طی سفر سه روزه ی مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی به استان گلستان، حضور در اولین یادواره شهدای ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی، دیدار چهره به چهره با خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، برگزاری جلسات رسمی با کارکنان دستگاه‌های های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان و گروه های جهادی، اهم برنامه های مردانیان بود.