شناسهٔ خبر: 114832 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

استفاده از روش‌های نوین مهندسی برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا/اصلاح آئین نامه کیلومتراژ پس از ۸ سال

راه آهن1.JPG از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به استفاده از روش‌های نوین مهندسی برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا و اصلاح آئین نامه کیلومتراژ پس از ۸ سال اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا با روش های نوین مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه به عنوان آخرین حلقه واسط کل شبکه ریلی کشور به مسیرهای ریلی بین المللی و تکمیل کریدور شمال- جنوب باید از روش های نوین و فناوری های روز دنیا بهره مند شویم تا هرچه سریع تر این خط آهن استراتژیک کشور آماده بهره برداری شود.

آئین نامه کیلومتراژ پس از ۸ سال اصلاح شد

مدیرعامل راه آهن از اصلاح آیین‌نامه کیومتراژ پس از گذشت هشت سال خبر داد و اظهار کرد: با نظام‌مند شدن امور، محاسبات سیستمی جایگزین اعمال سلایق فردی خواهد شد تا بتوانیم از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم.

آغاز به کار و بهره‌برداری از ۳ پروژه ریلی در استان کرمان/افزایش ۲ برابری سیر قطارهای مسافری کرمان_بافق

۳ پروژه ریلی استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن به بهره‌برداری رسید.

نیاز ضروری راه‌آهن به ایجاد تحول در ساختار سنتی/لزوم تدوین اطلس جامع بار ریلی

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ضرورت تدوین اطلس جامع بار ریلی در راه آهن گفت: شرکت راه‌آهن باید در شناسایی تمام موقعیت‌هایی که امکان اتصال ریل به چشمه های بار وجود دارد، پیش قدم و فعال باشد.

تاکید ترکمنستان بر گسترش روابط حمل و نقلی و ترانزیتی با کشورهای منطقه

در دیدار مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان با وزرای انرژی و زیرساخت امارات، حمل و نقل ازبکستان، حمل و نقل تاجیکستان و معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، چشم‌انداز همکاری حمل و نقلی و ترانزیتی بررسی شد.