شناسهٔ خبر: 114861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد مطرح کرد:

طرح تفصیلی شهر علویجه در مرحله نهایی / تامین خدمات در محدوده و حریم شهر با واگذاری بیش از ۷۶ هکتار اراضی دولتی در شهرستان نجف آباد

مرتضی فولادی- نجف اباد - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر علویجه در مرحله نهایی ابلاغ قرار دارد گفت: امسال ۷۶.۱ هکتار زمین دولتی با کاربری مختلف در شهرستان نجف آباد به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این شهرستان دارای طرح تفصیلی در شهرهای گلدشت وجوزدان است اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر علویجه مراحل نهایی ابلاغ را می گذراند. همچنین بررسی طرح تفصیلی شهرهای کهریزسنگ و نجف آباد درکمیته‌های کارشناسی مربوطه در دست بررسی است.  

وی افزود: در این رابطه پیشنهاد تخصیص ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های تفصیلی شهرستان  به فرمانداری نجف آباد داده شده، که مورد قبول واقع شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص اراضی واگذار شده در سالجاری اذعان داشت: امسال ۷۶.۱ هکتار زمین با کاربری مختلف به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.  

وی بیان داشت: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، در مجموع برای استان اصفهان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌شود.  

فولادی گفت: براین اساس مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اراضی واگذار شده در این شهرستان شامل ۷۶ هکتار زمین در قالب اجاره به منظور احداث مرغداری و یکهزار مترمربع به اشخاص حقیقی در قالب قراداد واگذاری و نیز اقشار ویژه بوده است.