شناسهٔ خبر: 114924 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

افتتاح حساب بیش از ۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی/ تامین ۸۵۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن

ببینید |  بازدید مدیران وزارت راه و شهر سازی از پروژه های در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پردیس مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اعلام افتتاح حساب بیش از ۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن از تامین ۸۵۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان خبر داد.

امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در مورد عملکرد یکساله استان در حوزه مسکن و شهرسازی گفت: کل  متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ۲۷۱ هزار و ۳۶۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۸۶۷ تعیین تکلیف شده اند و۵۱ هزار و ۶۱۷ نفر واجد شرایط هستند و ۵۰ هزار و ۴۲۹نفر حائز شرایط  فعال ( در انتظار بررسی تا تخصیص) اعلام شده اند و ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر تایید نهایی شدند.

وی در ادامه گفت: ۲۱هزار و ۱۰۵ متقاضی افتتاح حساب انجام داده که از این تعداد۱۳ هزار۸۵۵ نفرمتقاضی دارای آورده  بالای۴۰ میلیون تومان هستند.

 بخشی زاده افزود: تاکنون برای ۱۰هزار و ۴۶۷ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام  اینکه تامین زمین برای ۶۱ هزارو ۷۸۲ واحد مسکونی انجام شده است، بیان کرد: مقدار زمین مورد نیاز برای حائزین شرایط ۷۳۷هکتار ( به ازای ۷۰ نفر یک هکتار ) است که در استان ۸۵۴ هکتار تامین زمین انجام شده و استان آذرباجان شرقی جز استان‌هایی است که ۱۱۷ هکتار بیشتر از نیاز استان تامین زمین انجام داده است.

بخشی زاده گفت: در طرح نهضت ملی و با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۶۵۷ متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر ثبت نام کرده اند .

وی افزود: تعداد واحدهای ثبت شده درقالب خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن۱۷ هزار و ۳۶۲ واحد اعلام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد عملیات اجرایی پروژه ها نیز گفت: برای ۱۱هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی قرار با سازنده صورت گرفته است و ۵۱۳۹ واحد مسکونی دارای قرارداد مشارکت مدنی ثبت شده است.

بخشی زاده اظهارکرد: تعداد۷ هزارو ۱۱۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی خود را اخذ کرده اند و و ۸۱۱۷ واحد مسکونی در مرحله فونداسیون است.

وی تعداد واحد دارای اسکلت و سقف را ۵ هزار و ۴۵۹ واحد برشمرد و افزود: سفت کاری ۱۸۸۳ واحد مسکونی انجام شده و ۱۲۰ واحد در مرحله نازک کاری است و ۱۶ واحد نیز در مرحله کارهای پایانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه ها در حدود ۲۵ درصد است، خاطرنشان کرد: فاز اول تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان انشاا... طی سال آتی خواهد بود.