شناسهٔ خبر: 114994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان:

افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان در هفته دولت

راه وشهرسازی گلستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان تکمیل شده و در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)، نبی الله داودی اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، احداث ساختمان های اداری است که احداث مجتمع مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان یکی از این اقدامات است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مبنی بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ی شهرهای کم برخودار کشور، توسعه 31 شهرستان در دستور کار دولت بوده که شهرستان گمیشان در این دسته قرار دارد.

وی افزود: در این راستا این شهرستان ها باید در عرض پنج سال به شاخص قابل قبول شهری برسند.

داودی همچنین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز به نوبه ی خود اقداماتی برای توسعه شهرستان گمیشان انجام داده که تعریض محور بندر ترکمن به گمیشان و احداث مجتمع فرهنگی هنری بخشی از این اقدامات است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان  ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان  با مساحتی بالغ بر دو هزار 350متر مربع  به اتمام رسیده و در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این مجمتع، با توجه به فرهنگ بومی منطقه کلاس های آموزشی، اعم از ماهیگیری، تور بافی، پرورش ماهی در قفس، پرروش میگو و آموزش صنایع دستی برگزار می شود.

داودی در ادامه گفت: اعتباری که در سال ابتدایی احداث این مجمتع در نظر گرفته شده بود، سه میلیارد تومان بوده، که با توجه به تورم شدید در بازار برای تکمیل این پروژه  مبلغی دوبرابر اعتبار پیش بینی شده صرف شد.

گفتنی است ساختمان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی گلستان احداث شده و در هفته دولت افتتاح می شود.