شناسهٔ خبر: 11510 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین شد:

آخرین اصلاحات طرح جامع شهر سمنان/ طرح بازآفرينی شهری سمنان تهيه می‌شود/ ۲۰ هكتار از اراضی جنوب شرق به حريم سمنان افزوده شد

ارگ سمنان شورای عالی شهرسازی و معماری با تصویب طرح جامع شهر سمنان در جلسه ۱۹ مرداد امسال با تأیید سقف جمعیتی ۲۷۰ هزار نفری این شهر در افق سال ۱۴۰۵ تصویب كرد كه اراضی مربوط به تاسیسات جمع آوری ضایعات خشك و جامد واقع در جنوب شرق حریم حداكثر به مساحت ۲۰ هكتار به حریم شهر افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان اعلام كرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۹ طرح جامع شهر سمنان را با توجه به اصلاحات ذیل مورد تصویب قرار داد:

۱. سقف جمعیتی شهر برای افق سال ۱۴۰۵، ۲۷۰ هزار نفر مورد تائید قرار گرفت.

۲. اصلاح سند كاربری اراضی پیشنهادی مطابق نقشه پیوست و همراه با اصلاحات زیر:

۲.۱. انعكاس آخرین محدوده مصوب طرح بافت تاریخی شهر به مساحت ۲۵۰ هكتار در سند كاربری اراضی پیشنهادی و رعایت ضوابط و مقررات میراث در این محدوده.

۲.۲. حریم رودخانه زرتل و گل رودبار با عنوان كاربری حریم در محدوده شهر در نظر گرفته شود.

۳. ارائه سند پهنه بندی حریم پیشنهادی مطابق نقشه پیوست. با قید اصلاحات زیر:

۳.۱. درج مسیر خط لوله چشمه های آب گرم و حریم آن

۳.۲. در خصوص آخرین وضعیت مسیر آزادراه حرم تا حرم استعلام صورت پذیرد.

۳.۳. حریم سبز حفاظتی مطابق حریم قانونی راه (۱۳۸ متر) در طرفین كمربندی شمالی در سند پهنه بندی حریم تثبیت شود ومسئولیت هماهنگی اجرا وتمهیدات تحقق آن به عهده شهرداری قرار گیرد. اداره كل راه و شهرسازی استان موظف است در این خصوص همكاری لازم را با شهرداری به عمل آورد.

۴. به لحاظ رعایت پدافند غیر عامل، خروج خطوط نفت و گاز از محدوده شهر مورد تاكید می‌باشد. 

۵.  اراضی مربوط به تاسیسات جمع آوری ضایعات خشك و جامد واقع در جنوب شرق حریم حداكثر به مساحت ۲۰ هكتار به حریم شهر افزوده شود.

۶.  مجلد ضوابط و مقررات با قید موارد زیراصلاح و ارایه گردد:

• عنوان پاركینگ مزاحم و یا مهمان در قسمت ضوابط پاركینگ حذف گردد.

 ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی پیوست ضوابط شود.

 پاركینگ مازاد برای واحد های با متراژ بیش از ۱۵۰ متر مربع لحاظ شود.

۷. شركت عمران و بهسازی با همكاری سازمان میراث فرهنگی موظف است برای تحقق اهداف كلان طرح جامع در بافت میانی شهر سمنان طرح بازآفرینی شهری را تهیه و در كوتاهترین زمان به عنوان طرح مكمل طرح جامع و پس از تصویب در كمیسیون ماده ۵ در اختیار شهرداری جهت اجرا قرار دهد./

نظر شما