شناسهٔ خبر: 115281 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

برخورد با تخلفات نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین/ افزایش سفرها و کاهش فوتی‌های حوادث ترافیکی در ایران

جاده برخورد با تخلفات نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین و افزایش سفرها و کاهش فوتی‌های حوادث ترافیکی در ایران مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افزایش ۲ برابری ترانزیت کشور در سال ۱۴۰۰

معاون حمل‌ونقل وزارت راه وشهرسازی گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم میزان ترانزیت کشور در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ و نیم میلیون تن رسید که حاکی از افزایش دو برابری نسبت به سال ۹۹ است.

کاهش تعرفه‌ها و هزینه جابجایی کالا میان ایران و روسیه

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک با همتای روسی خود و هیات همراه که به ایران سفر کرده‌اند، بر ضرورت کاهش تعرفه‌های حمل کالا در راستای افزایش ۱۰ میلیون تنی ترانزیت میان دو کشور تاکید کرد.

برخورد با تخلفات نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تخلفات مربوط به گران‌فروشی بلیت‌های اربعین در بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر برخورد قانونی می‌شود.

بلیت اتوبوس‌های اربعین به مقصد مرزهای خروجی فقط به صورت روز فروش و به نام زائر صادر می‌شود

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از صدور بلیت اتوبوس بین شهری به مقصد مرزهای خروجی اربعین فقط به صورت روز فروش و در محل پایانه‌های مسافری و یا دفاتر فروش بلیط سطح شهر شرکت‌های مسافری خبر داد.

برخورد با هرگونه تخلف پس از اعلام رسمی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در اربعین حسینی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پس از اعلام رسمی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در اربعین امسال از سوی سازمان راهداری، با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد خواهد شد.

افزایش سفرها و کاهش فوتی‌های حوادث ترافیکی در ایران

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام روند کاهشی آمار کشته‌های حوادث ترافیکی طی دو دهه اخیر در کشور گفت: سال گذشته در مجموع قریب به ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان با ۲۰ سال پیش برابری می‌کند.

اعلام پروژه‌های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع به ارزش ۵۴۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

تاثیر بسزای انجام آزمایش‌های فنی در افزایش کیفیت و عمر مفید پروژه‌های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بر تاثیر به‌سزای انجام آزمایش‌های فنی و مکانیک خاک در افزایش کیفیت و عمر مفید پروژه‌های راهداری تاکید کرد.

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در هفته دولت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از قابل بهره برداری بودن ۲۷ پروژه راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همزمان با هفته دولت خبرداد.