شناسهٔ خبر: 115287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار قصرشیرین؛

محدودیتی برای پذیرش زوار اربعین در پایانه مرزی خسروی وجود ندارد

حیدری فرماندار قصرشیرین فرماندار قصر شیرین گفت: محدودیتی برای پذیرش زوار اربعین در پایانه مرزی خسروی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)محمد حیدری در جلسه کمیته مرکزی ستاد اربعین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که با حضور داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه پذیرای زائرین اباعبدالله (ع) بوده و آن دسته از افرادی از مرز مهران به ایران برمی‌گردند از استان کرمانشاه عبور کرده و مسافت ۱۵۰ کیلومتری باید طی شده تا به استان ایلام برسند.

وی افزود: با توجه به پشتیبانی و میزبانی و شرایط استان کرمانشاه درخواست می‌شود اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته برای کرمانشاه و مرز خسروی برای افزایش یافته و برای این بودجه تجدید نظر شود.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: منطقه بالاتاق تا قصرشیرین مسافت پر خطری بوده و نیاز به بهسازی، روکش آسفالت داشته و نیازمند این است که در فرصت باقی‌مانده اربعین حمل و نقل جاده‌ای این مسیر تجهیز شود.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با عراق مبنی بر حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز منذریه استقرار یافته و از این مرز یا کربلا زائرین را جابه‌جا خواهد کرد.

حیدری خاطر نشان کرد: مرز خسروی یکی از پایانه‌های مهم کشور بوده و برای پذیرش زوار از سراسر کشور محدودیتی وجود ندارد و با جلساتی که با استاندار، رئیس ستاد اربعین حسینی برگزار شده امیدواریم زائرین به راحتی از این مرز عبور کرده و در همان ابتدا سفر مناسبی را برای آن‌ها آماده کنیم.

انتهای پیام/