شناسهٔ خبر: 115581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم

۶۰ کیلومتر راه روستایی استان قزوین آسفالت شد

عملیات روکش آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی این استان در نخستین سال از فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم گفت: روکش آسفالت ۶۰کیلومتر راه روستایی و بازگشایی، تعریض و  احداث ابنیه فنی و زیرسازی ۵۳کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۱۴میلیارد تومان از مهم‌ترین دستاوردهای این دولت است که برای محرومیت زدایی و توسعه روستاها انجام شده است.

وی اضافه کرد:یکی دیگر از اقدامات مهم در این دولت روکش مجدد آسفالت ۳۶کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی است که با اعتبار ۶۷میلیارد تومان طی یک سال اخیر اجرا شده است.

حق‌لطفی ادامه داد:اجرای ۱۶کیلومتر روشنایی طولی به ارزش ۷میلیارد تومان در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها، تعمیر و مرمت ۱۰دستگاه پل با اعتبار ۲۰میلیارد تومان و نصب نیوجرسی مفصلی به طول ۱۲هزار متر و به ارزش ۲۴میلیارد تومان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

حق‌لطفی همچنین، اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی راه‌ها به ارزش ۱۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خرید یک دستگاه بیل مکانیکی برای تقویت تجهیزات ماشین‌آلات راهداری به ارزش ۵۵۷میلیون تومان و بهره‌برداری از ۲مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به ارزش ۵۰میلیارد تومان را بخش دیگری از اقدامات شاخص این دولت عنوان کرد و گفت:به منظور توسعه مدیریت هوشمند در یک سال گذشته ۲دستگاه دوربین نظارت تصویری به ارزش ۶۵۴میلیون تومان و ۲دستگاه سامانه تردد شمار  به ارزش ۴۰میلیون تومان به تجهیزات مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای افزوده شده است.

وی همچنین جابه‌جایی ۱۰میلیون و ۷۱۷هزار و ۴۰۰تن کالا و یک میلیون و ۹۱۰هزار و ۷۶۳ مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ایمن‌سازی ۱۲ مدرسه در حاشیه راه و اهدای ۵۰کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت را از جمله اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل جاده ای در استان قزوین عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های هفته دولت ۱۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است افزود:۲۲طرح بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی و روستایی با مجموع ۹۱کیلومتر از جمله پروژه‌هایی است که طی ایام هفته دولت در حال بهره برداری هستند.