شناسهٔ خبر: 115775 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن انجام شد؛

بهره‌برداری از سکو قطارهای حومه‌ای تهران_گرمسار

میعاد صالحی سالن و سکو ویژه قطارهای حومه‌ای تهران_ری_ورامین_پیشوا_گرمسار با حضور مدیر عامل شرکت راه‌آهن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از سالن و سکو ویژه قطارهای حومه‌ای تهران_ری_ورامین_پیشوا_گرمسار اظهار کرد: دولت سیزدهم حمل‌ونقل ریلی را در اولویت خود قرار داده و شرکت راه‌آهن در دو حوزه ریلی مسافری وباری ایفای نقش می‌کند که در همین راستا امروز سالن و سکوی قطار حومه‌ای تهران_گرمسار همراه با امکانات مناسبی برای مسافران به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: طرح کلانی در حوزه مسافری و احداث خطوط در دست اجرا داریم که بخشی از آن قطارهای حومه‌ای و ایستگاه‌های آن‌ها و بخش دیگر نیز افزایش امکانات قطارها و تعداد آن‌هاست.  

صالحی گفت: در دولت های گذشته قطارهای مسافری به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت راه‌آهن در حال پیگیری این موضوعات است تا این قطارها از لحاظ تجهیزات سرمایش و گرمایش مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در طرح کلان راه‌آهن کل کشور، مسیر برقی سازی مسیر تهران_مشهد شامل ۵۰ درصد مسافران حال حاضر ریلی در حال تصمیم‌گیری است، افزود: اضافه کردن خط سوم و چهارم در این مسیر با بیش از ۹۰ درصد زیرسازی همراه بوده و در حال تکمیل است.