شناسهٔ خبر: 11581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور تسهیل تردد در مواقع بحران احداث شد

ساخت كنارگذر ایمن در محورهای استان کرمان

عملیات اجرایی ساخت کنارگذر اسد آباد همدان مديركل راه وشهرسازي كرمان از احداث كنارگذر برای بیشتر پل‌ها و تونل‌هاي استان خبر داد و گفت: این اقدام می تواند در مواقع بحران به تسهیل تردد کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كرمان، خداداد مقبلي در كارگروه مديريت بحران و پدافند غير عامل اداره كل راه و شهرسازي كه با حضور مديركل پدافند غيرعامل استانداري  و اعضاي اين كارگروه برگزار شد، گفت: شبكه ارتباطي استان نقش بسيار مهمي در چرخه اقتصاد و تأمين امنيت كشور دارد.

مقبلی در این رابطه بیان کرد: در كنار بیشتر پل‌ها و تونل هاي استان كنارگذر ايجاد شده كه مي تواند در مواقع بحران كمك‌ رساني و تردد انجام شود.

وي گفت: پل‌ هاي پيش‌ ساخته مونتاژ و آماده نصب در محل است تا در مواقع بحران در كمترين زمان ممكن، جايگزين با پل هاي آسيب ديده شوند.

وی همچنین در ادامه افزود: راه هاي ارتباطي گسترش پيدا كرده و بايد براي محورهاي اصلي راه موازي ساخته شود.

مقبلی با بیان كاهش تصادفات در استان گفت : كشته شدن ساليانه ۱۸ هزار نفر در اثر تصادف در كشور يك تهديد دروني است كه بايد در اين زمينه فرهنگسازي شود و به فكر ارتقاي ترافيكي كشور باشيم.

وی با بیان اینکه در استان بانك ماشين‌ آلاتي كارآمدي نداريم كه بتواند در مواقع بحران سريع وارد عمل شود،بیان کرد:عمر ماشين‌آلات اين اداره بيش از ۲۵ سال است و نيازمند اعتبارات استاني براي نوسازي اين ماشین آلات هستیم.

مقبلی تأكيد كرد: در زمينه مديرت بحران نيز مانور را برنامه ريزي و برگزار خواهيم كرد.

پيمان سلاجقه مدير كل پدافند غيرعامل استانداري کرمان با بیان اینکه اعتبارات پدافند غيرعامل در طرح هاي عمراني ديده شده است، گفت: بايد آمار و اطلاعات ساختمان‌ ها و زير ساخت‌ هاي استان را داشته باشيم و اشكالاتي كه دركالبد استان است را بشناسيم.

وي در ادامه بیان كرد: در طرح جامع تفضيلي شهر ها،بايد محلي براي اسكان مردم در مواقع بحران و ايجاد بيمارستان صحرايي در نظر گرفته شود.

وي با اشاره به اين كه اداره كل راه و شهرسازي استان طلايه دار دستگاه هاي كالبدي و زير ساختي کرمان است، افزود: بايد يك تيم پنج نفره كه توان فكري و شناخت زيادي از وضعيت استان دارند، تحت عنوان يك كارگروه، آسيب ‌هاي كالبد استان را شناسايي و براي رفع آن ها تلاش كنند.

وی با بیان اینکه، بايد ببينيم خطر پذيري كالبد استان از چه نقاطي است تا برای رفع آن بكوشيم،گفت:بايد تلاش كنيم در بحث‌ هاي كالبدي به جاي حساسيت‌زايي، حساسيت زدايي كنيم./

نظر شما