شناسهٔ خبر: 116361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مطرح شد:

اجرا و رفع نقاط پرحادثه در کریدور محور شریانی اصلی خراسان شمالی با ممیزی ایمنی

جلسه کمیسیون اجرا و رفع نقاط پرحادثه در کریدور محور شریانی اصلی خراسان شمالی با ممیزی ایمنی، آمادگی دستگاه های مرتبط درخصوص زائران اربعین حسینی و ٢٨ صفر به مشهد مقدس و آمادگی دستگاه های مرتبط برای بازگشایی مدارس از جمله موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها گفت: ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها باید به شکل فشرده تر و در حداقل زمان ممکن انجام شود و حداکثر تا دهم مهرماه به پایان برسد.

رشیدی افزود: آموزش راکبان موتورسیکلت باید انجام شود و هرچه بودجه نیاز دارد هزینه می کنیم زیرا جزء ملزومات کشور است تا آمار تصادفات در این زمینه کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: ٩١ درصد از تصادفات مربوط به افراد زیردیپلم است و اگر این افراد آموزش ببینند آمار تصادفات کاهش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز اظهارکرد: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها بر اساس اولویت بندی آموزش و پرورش و اعتباراتی که داریم انجام می شود و  امسال ٧ مدرسه در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان ایمن سازی فیزیکی شده و ایمن سازی ١٠ مدرسه دیگر در دست اقدام است.

محمد مشتری به اجرا و رفع نقاط پرحادثه در کریدور محور شریانی اصلی استان با ممیزی ایمنی انجام شده اشاره کرد و با بیان این که برای اجرای این طرح ٦٨ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: 44 نقطه پرتصادف از محور جنگل گلستان تا شهرستان فاروج شناسایی شده که از این تعداد ٢٩ نقطه برطرف و ٥ نقطه در دست اقدام و  ١٠ نقطه دیگر باقی است.

وی با تاکید بر این که اجرای طرح ممیزی در راستای کاهش تصادفات اجرا می شود، خواستار تامین اعتبار رفع نقاط پرتصادف از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شد و تصریح کرد: نصب حفاظ ایمنی، تابلو علائم، خط کشی، شانه سازی، روسازی و دوربرگردان ها از جمله اقدامات همیشگی این اداره کل در راستای کاهش سرعت است.

وی راه دسترسی و دوربرگردان ها در جاده های دو طرفه را از جمله اقداماتی برشمرد که از بروز تصادفات پیشگیری می کند و مشاور در طرح ممیزی راه ها در نقاطی که احساس خطر کند با توجه به آیین نامه های ابلاغ شده راهکار ارائه می دهد.

مشتری در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات کمیته اعزام هیئت های مذهبی، اختصاص ١٠٠ عدد کاور ایمنی برای کاروان های پیاده عبوری از معابر استان به مشهد مقدس و توزیع دستورالعمل تردد ایمنی زائران پیاده را از جمله اقدامات این اداره کل به منظور تردد هیئت های زیارتی و زائران پیاده در ایام پایانی ماه صفر  دانست و ادامه داد: نصب بنر هشدار ایمنی در مسیر تردد کاروان های پیاده در معابر استان، اعزام یک تیم ویژه به منظور تسهیل در برگشت زائران از مشهد مقدس و جانمایی ایمن موکب های خدمات دهی به کاروان های پیاده زیارتی از دیگر اقدامات در این ایام است.