شناسهٔ خبر: 116378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان اصفهان تاکید شد؛

جلوگیری از بلندمرتبه سازی در طرح نهضت ملی مسکن شهر میمه

سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به اصفهان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تمهیداتی برای تراکم کمتر و جلوگیری از بلند مرتبه سازی در طرح نهضت ملی مسکن شهر میمه اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهر میمه اظهار داشت: مطابق با پیش بینی‌هایی که صورت پذیرفته است برای افراد واجد شرایط در این شهر، محدودیت زمین نداریم.  

وی افزود: مطابق با تمهیداتی که اندیشیده شد و براساس سیاست‌هایی که مدنظر است در مناطقی که زمین به میزان لازم داریم، می‌توانیم تراکم را کمتر در نظر بگیریم لذا در شهر میمه نیز می‌توان از بلندمرتبه سازی جلوگیری کرد.  

فخاری با بیان اینکه شهر میمه از لحاظ اراضی طرح نهضت ملی مسکن از شرایط خوبی برخوردار است گفت: در کل کشور نیز در این خصوص شرایط متعادلی داریم و ان شاءالله تا آخر سال بتوانیم سهم سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین را تامین کنیم و کلیات طرح را به اجابت برسانیم.  

وی بیان داشت: در شهرهایی از کشو که زمین برای ساخت وجود ندارد باید با افزایش تراکم ساخت، تغییر خط آسمان و یا خرید زمین از بخش خصوصی این مشکل را برطرف کرد.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهر میمه اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند که بیش از ۴۰۰ نفر دارای سه استعلام سبز و بالغ بر ۱۶۰ نفر آنان حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) بودند.  

وی گفت: در این سفر پیرامون تک واحدی و یا دو واحدی بودن طرح نهضت ملی مسکن شهر میمه، در نظر گرفتن زمین برای خیرین مسکن ساز، موارد مرتبط با شهرداری و ... مطرح و مود بررسی قرار گرفت.