شناسهٔ خبر: 116397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تعیین تکلیف اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر و میمه

سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار مسائل و مشکلات مرتبط با اراضی ملی رفع و مبحث تامین اراضی نهضت ملی مسکن این شهرستان‌ها تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در معیت علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و اراضی ملی شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و دولت آباد بازدید بعمل آورد.  

در این سفر یک روزه در نشست‌های مشترک و دیدار با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و دیگر مسئولین شهرستانی، مسائل و مشکلات، مباحث مرتبط با اسناد مالکیت، وضعیت احداث طرح نهضت ملی مسکن به لحاظ تک واحدی بودن در برخی شهرها، واگذاری اراضی و ... در حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح و ضمن بررسی، به منظور سامان بخشی چابک به موضوعات، اتخاذ تصمیم شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این سفر مصوبات مختلفی اخذ شد اظهار داشت: در طی بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن شهر وزوان و درخواست‌های موجود برای واگذاری اراضی به صورت تک واحدی و یا دو واحدی در این شهر، مقرر شد با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از متقاضیان در شهر وزوان حائز شرایط فعال هستند، با در نظر گرفتن شرایط موجودی زمین و ملاحظات شهرستان، در این رابطه بررسی و تصمیم گیری شود.  

وی افزود: مباحث مرتبط با اراضی تجاری راه و شهرسازی در شهر وزوان، اراضی با کاربری کارگاه مزاحم شهری و سهم ۱۰ درصد شهرداری از دیگر مسائل حائز اهمیت این شهر بود که رسیدگی و تعیین تکلیف شد.  

قاری‌قرآن اذعان داشت: در جلسه ای که در محل شهرداری میمه تشکیل شد در رابطه با واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهر، ورود خیرین مسکن ساز برای تولید انبوه مسکن، مزایده اراضی، مباحث فی مابین راه و شهرسازی و شهرداری اتخاذ تصمیم شد.  

وی ادامه داد: در جریان بازدید از سایت مسکن مهر شاهین شهر، مباحث اعتباری ساخت کلانتری، مسجد و مدرسه در حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شد که به لطف خدا مصوباتی برای رفع این مسائل و تعیین تکلیف مباحث اعتباری این پروژه‌ها اخذ شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در راستای رفع مسائل و مشکلات حوزه اراضی ملی شهرستان برخوار و طی بازدید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اراضی و پروژه‌های شهرهای حبیب‌آباد، شاپورآباد، دولت آباد، سین، کمشچه، خورزوق و دستگرد مباحث احصاء شده مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

وی گفت: برخی از مباحث حائز اهمیت شامل الحاق اراضی، تصمیم گیری برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرهای فوق، تغییر و تحول مالکیت اراضی واقع در حریم شهر، ساخت مدرسه و مسجد در سایت مسکن مهر، مباحث تغییر کاربری اراضی و ... بود که تعیین تکلیف شدند.