شناسهٔ خبر: 116668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی از تمامی ظرفیت های در اختیار برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی استفاده کرده است

شورای حمل و نقل معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، در شورای حمل و نقل استان کرمانشاه به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی ، از ایفای نقش کلیدی وزارت متبوع در سفرهای اربعینی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کرمانشاه)شهریار افندی‌زاده در نشست شورای حمل و نقل استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی برگزار شد، وزارت راه و شهرسازی را یکی از مظلوم‌ترین نهادها دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از  اقدامات مثبت ما در جهت انجام وظایف محوله به‌خوبی در جامعه و رسانه‌ها منعکس نمی شود.

وی بیش از ۵ میلیون جابجایی را در مدت چهارماه با هزینه هزار و سیصد میلیارد یک اقدام بزرگ در ایام اربعین دانست و تاکید کرد: به‌دلیل ازدحام جمعیت در مرز مهران، قرار بر این بود که در صورت نیاز  ، زوار باوسیله نقلیه به کرمانشاه منتقل و از مرز خسروی به عراق اعزام شوند که خوشبختانه با اقدامات مثبت وزارت کشور نیازی به این اقدام نبود ولی وزارت راه و شهرسازی به‌دلیل مسئولیت‌پذیری، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی داشت.

افندی‌زاده کمبود زیرساختهای کشور عراق را علتی برای ایجاد اختلال در این اربعین دانست و افزود: نقش شرکت‌ها و سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی در این اربعین کلیدی است و طبق دستور وزیر محترم راه و شهرسازی تمام توان این وزارتخانه در جهت رفاه حال زائران اربعین بکار گرفته شده است.

این‌ مقام مسئول شروع زودهنگام سفرهای اربعین را عاملی برای تغییر برنامه‌ریزی‌های سفر های اربعین دانست و ابراز کرد: با وجود افزایش تعداد سفرها خوشبختانه با هماهنگی عوامل وزارت راه و شهرسازی اختلال جدی ایجاد نشده است و همین روند برای بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.

گفتنی است ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیش از برگزاری این نشست در سفری دو روزه از پایانه های مرزی مهران و خسروی در استان های ایلام و کرمانشاه بازدید کرد.