شناسهٔ خبر: 116671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اعلام کرد:

بازگشت تدریجی زائران اربعین حسینی به بوشهر

بازگشت تدریجی زوار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت : روزانه بصورت میانگین بیش از هزار زائر هم استانی از پایانه مرزی شلمچه به استان جابجا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت : روزانه بصورت میانگین بیش از هزار زائر هم استانی از پایانه مرزی شلمچه به استان جابجا می شوند.

مهدی شهابی اظهار کرد : بازگشت تدریجی زائران اربعین حسینی از سه روز گذشته آغاز شده و روزانه بیش از هزار نفر از مرز شلمچه با ناوگان مسافری  وارد استان می شوند.

معاون  حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر ادامه داد : هماهنگی لازم از سوی بخش حمل و نقل با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر بوشهر و خوزستان انجام شده و ناوگان لازم برای بازگشت هم استانی های عزیز از مرز شلمچه تدارک دیده شده است .

وی بیان داشت : با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی ، ظرفیت سازی برای انتقال ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر هم استانی از مرز شلمچه  انجام شده و انشالله زائرین عزیز بموقع به خانه های خود باز خواهند گشت .

 شهابی گفت : برای معطلی کمتر زائرین در مرز ، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ نیز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طراحی شده و لازم است زائرین هم استانی برای سهولت برگشت خود قبل از رسیدن به مرز ، نام شلمچه را به این سامانه پیامک کنند .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : به منظور ساماندهی بازگشت زائرین ، نمایندگی این اداره کل در پایانه مرزی شلمچه به استعداد ۵ نفر نیرو بصورت شبانه روزی فعال هست و آماده پاسخگویی زائرین هم استانی هست .