شناسهٔ خبر: 116683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد؛

تکمیل تقاطع غیرهمسطح چرمهین – زمان آباد

عزت الله یسیلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح چرمهین - زمان آباد به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عزت اله یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان اظهار داشت: این شهرستان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده و دارای ۹ شهر، بیش از ۴۰ روستا و سه بخش مرکزی، باغبهادران و فولاد شهر است.  

وی افزود: وجود صنایع مهم از جمله ذوب آهن، صنایع دفاع اصفهان همچنین قومیت های متفاوت و رودخانه به طول ۶۰ کیلومتر در این شهرستان، موجب شده تا شهرستان لنجان بسیار شبیه به یک ایران کوچک باشد. لذا تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه های حوزه های راه، مسکن و شهرسازی در آن بسیار حائز اهمیت است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده درحوزه راهسازی این شهرستان اذعان داشت: در حال حاضر پروژه تقاطع غیر همسطح چرمهین - زمان آباد تکمیل است که در این رابطه، ۳.۵ کیلومتر رمپ‌ها، ورودی، خروجی، سازه پل، زیرسازی، اجرای بیس و آسفالت انجام شده و به اتمام رسیده است و پس از نصب علائم و خط کشی آماده بهره برداری می‌شود.  

وی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان، با پیگیری های بعمل آمده در سال ۱۴۰۱ برای شهرهای زرین شهر، باغ بهادران، چمگردان، سده لنجان، زاینده رود، باغشاد، پرمهین و ورنامخواست که دارای بافت فرسوده مصوب هستند در مجموع بیش از ۷۰۰ تن قیر به شهرداری ها جهت آسفالت معابر اختصاص داده شد.  

یسلیانی در خصوص وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای این شهرستان بیان داشت: طرح تفصیلی شهرهای زاینده رود و چرمهین در حال تهیه و شهرهای زرین شهر و ورنامخواست در حالت انعقاد قرارداد است.  

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر زرین شهر ابلاغ شده است گفت: طرح جامع شهر باغبهادران تهیه و تایید نهایی شده و برای شهر سده لنجان نیز در مرحله بررسی قرار دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی لنجان در خصوص اقدامات بعمل آمده برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: هفت هزار مترمربع زمین جهت ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در زرین شهر و ۲۰۱ پلاک زمین جهت ساخت ۴۰۲ واحد مسکونی در شهر سده لنجان اختصاص یافته است همچنین ۱۵ هکتار از اراضی دولتی نیز جهت اجرا طرح نهضت ملی مسکن شهر باغبهادران الحاق شده است.