شناسهٔ خبر: 116776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره معماری وطراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد:

انعقاد قرارداد مطالعات ساماندهی حاشیه هلیل رود در شهر جیرفت

جنوب کرمان هلیل رئیس اداره معماری وطراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از انعقاد قرار داد مطالعات ساماندهی حاشیه هلیل رود در شهر جیرفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان) ، اسلام گیلانی رئیس اداره معماری وطراحی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان از هلیل رود گفت : رودخانه هلیل به عنوان عنصر حیاط بخش در شکل دهی به ساختار شهرجیرفت  نقش مهمی دارد و با توجه به اهمیت موضوع پس از بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون معماری و شهرسازی و وزارتخانه ردیف بودجه  مطالعاتی طرح فوق مورد تایید قرار گرفت و بعد ازآن با انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور طرح، مطالعات ساماندهی حاشیه هلیل رود در شهر جیرفت آغاز شده است.

وی در خصوص مبلغ اختصاص یافته به طرح مذکور اظهار داشت : مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مطالعات طرح در نظر گرفته شده است

گیلانی در مورد محدوده طرح گفت: این طرح از محله رهجرد تا پل دوم هلیل رود و حوزه طراحی آن داخل محدوده قانونی شهر جیرفت است.

وی در پایان در خصوص اهداف پروژه بیان کرد : احیا هویت رودخانه ای شهر جیرفت در نظام شهرهای ایران ،ایجاد منظر شهری سبزینه،  بوجود آوردن جاذبه برای حضور گردشگران  و ایجاد فضای تفریحی بخشی از اهداف این طرح است.