شناسهٔ خبر: 116979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

واگذاری ۸۰۰۰ مترمربع اراضی دولتی انارک با کاربری اداری

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۸۰۰۰ مترمربع از اراضی دولتی شهر انارک در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهری واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اظهار داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده در این شهرستان، در سالجاری بیش از هشت هزار مترمربع از اراضی دولتی شهر انارک در راستای تامین خدمات در محدوده وحریم شهری واگذار شد.  

وی افزود: این واگذری‌ها شامل دو پلاک زمین با کاربری اداری- انتظامی و اداری بوده است که در مساحت های چهار هزار و ۲۸۰ مترمربع و سه هزار و ۸۰۳ مترمربع به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی این شهرستان اذعان داشت: درحال حاضر پروژه احداث باند دوم سه راه مشجری به چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر با ردیف اعتبار ملی در شهرستان نایین در دست اجرا است.   

وی ادامه داد: طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ ‌به‌ رخ در این محور می شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین آغاز شد و تا کنون سه فاز از آن به بهره‌برداری رسیده است.  

علمی بیان داشت: قطعه بعدی این پروژه حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری است که دارای پیمانکار منتخب و با سابقه است و عملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان عنوان کرد: طرح جامع شهر نایین و طرح تفصیلی شهرهای انارک و بافران در دست تهیه است که در این راستا نقشه وضع موجود هر سه شهر به تصویب رسیده و جلسات کمیته کارشناسی شهر بافران نیز به اتمام رسیده است.