شناسهٔ خبر: 117216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه مطرح شد؛

ضرورت افزایش سهم راه‌آهن در حمل‌ونقل کالا

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به محوریت جاده‌های آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل کالا و مسافر گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای و بهبود وضعیت محیط زیست از مزایای توسعه‌ شبکه راه‌آهن منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید استاندار آذربایجان‌غربی به همراه عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: افزون بر ١٠ میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه جذب اعتبار داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد. 

حمزه‌لو با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه‌ مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است، افزود: تاکنون برای بهره‌برداری و ارائه خدمات در ایستگاه‌های راه‌آهن آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و باید از این سرمایه استفاده بهینه شود.

حمزه‌لو بیان کرد: تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند.

احداث سکوی بارگیری و انبار کالا جهت تردد قطارهای باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حال اجراست. در گام‌های بعدی، اجرای خطوط آنتنی دسترسی به مراکز بارِ کشاورزی، صنعتی و تولیدات پتروشیمی در منطقه به‌نحوی که حمل‌ونقل ریلی بتواند جایگزین ارزان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر حمل‌ونقل جاده‌ای شود پیگیری می‌شود.