شناسهٔ خبر: 117273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تامین مسکن استان مطرح شد:

تامین اراضی مورد نیاز ساخت ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو معاون مسکن و ساختمان ادراه کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده و این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جلال تقی دخت در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شده بود، اظهار داشت: ۲۴ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساخت مسکن در استان شناسایی شده که ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار آن دارای شرایط لازم برای ساخت مسکن است.

وی ادامه داد: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان ادراه کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۶۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۶ هزار متقاضیی تایید نهایی شدند.

تقی دخت بیان کرد: از متقاضیان تایید شده ۱۲ هزار و ۳۷۰ نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند و هفت هزارو ۸۹۷ نفر آورده اولیه خود را واریز کردند.

وی اضافه کرد: تاکنون برای ۶ هزار و ۸۶۴ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته و عملیات ساخت مسکن آغاز گردیده و در مراحل مختلف است.

این جلسه بیش از ۲۵ مصوبه داشت که بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن طی ۱۰ روز آینده، تشکیل کمیته تامین زمین توسط استانداری، تعیین و تکلیف مجریان ذیصلاح طرح‌های نهضت ملی مسکن، اعمال تخفیف ۲۵ درصدی ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پذیرش قراردادهای واگذاری توسط اداره ثبت استاد و املاک و بانک‌های عامل به عنوان سند جهت پرداخت تسهیلات از مهمترین مصوبات این جلسه بود.