شناسهٔ خبر: 117353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد:

تردد ۴۲۷ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی

کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۴۲۷ هزار و ۳۱۱ زائر اربعین در مسیر رفت و برگشت از پایانه مرزی خسروی تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: از بیست و سوم مرداد تا پایان شهریور ۲۴۱هزار و ۱۷۱ زائر اربعین از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند و همچنین طی این مدت مجموعا ۱۸۶هزار و ۱۴۰ زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی به کشور بازگشتند.

کرمی از ورود ۱۳۵هزار و ۸۱۳ مسافر به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: طی مدت مذکور ۱۵۷ هزار و ۵۲۱ مسافر نیز از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خارج شدند و شمار مسافران جابجا شده در داخل استان را ۱۲۳هزار و ۹۷ نفر اعلام کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: تنها در شبانه روز گذشته ۶۰۲ مسافر ایرانی از پایانه مرزی خسروی به کشور وارد و ۸۳ مسافر نیز از ایران خارج شدند و شمار مسافران خارجی وارد شده به کشور طی ۲۴ ساعت اخیر را ۱۰۵ و تعداد مسافران خارجی که از مرز خسروی خارج شدند ۷۶ نفر اعلام کرد.

وی افزود: بازگشایی مرز خسروی و سفر زوار اربعین به عتبات عالیات از بیست و سوم مرداد آغاز شده و اکنون هم در روزهای پایانی بازگشت زوار اربعین به کشور قرار داریم و خدمات راهداری در پایانه مرزی خسروی تا بازگشت آخرین مسافر به کشور ادامه دارد.

کرمی با اشاره به استمرار  نظارت بر تردد مسافرین در پایانه شهید کاویانی، خاطرنشان کرد: گشت های راهداری همچنان در همه محورهای مواصلاتی حضور دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه تردد زوار عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی خسروی همچنان ادامه دارد، از ابتدای ربیع الاول تردد زائران به صورت کاروانی انجام می شود و به زودی تعداد گیت ها و سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی خسروی افزایش خواهد یافت و نسبت به تکمیل سایه بان مسیر تردد زوار اقدام می شود.

انتهای پیام/