شناسهٔ خبر: 117362 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی خبر داد:

اجرای ۳ هزار و ۸۰۱ واحد طرح نهضت مسکن استان مرکزی/ میانگین پیشرفت فیزیکی واحدها ۲۲ درصد است/۵۵ هزار واحد مسکونی استان مقاوم‌سازی شد

علی عسگری مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی با اعلام اینکه ۳ هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۲۲ درصد عنوان کرد.

علی عسگری مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، توضیح داد: در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۸ متقاضی فرم ج سبز داشتند و در نهایت ۵ هزار و ۴۷۷ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با یادآوری اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن استان است، گفت: در مجموع تعداد ۳هزار و ۸۰۱ واحد هم‌اکنون وارد فاز عملیاتی شده است که از این تعداد یکهزار و ۹۵۶ واحد بنیاد ساز است و مابقی نیز به شکل گروه ساز در حال اجراست.

بهره‌برداری از ۱۰۶ واحد مسکونی نهضت ملی

به گفته عسگری، از واحدهایی که کار عملیات اجرایی آنها آغاز شده است ۲ هزار و ۱۴ واحد معرفی به بانک شدند و یکهزار و ۳۹۷ واحد انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: در حال حاضر اخذ پروانه ۲ هزار و ۱۶۸ واحد، پی‌کنی ۲ هزار و ۳۷ واحد، اتمام فونداسیون یکهزار و ۵۲۵ واحد، اتمام سقف ۹۹۳ واحد، سفت‌کاری ۱۷۱ واحد انجام شده و  ۱۰۶ واحد نیز در مرحله نازک کاری و بهره‌برداری قرار دارند.

عسگری پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بین ۲۰ تا ۲۲ درصد عنوان کرد.

صدور سند برای ۷۰ هزار واحد در شهرهای کوچک و روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اعلام کرد: در مجموع برای حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی سند صادر شده است.

مقاوم‌سازی ۵۵ هزار واحد مسکونی استان

عسگری همچنین در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان وجود داشت که حدود ۵۵ هزار واحد با بهره‌مندی از محل تسهیلات بهسازی مسکن مقاوم سازی شده است. در برنامه است که با مقاوم سازی سالانه ۴ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای باقیمانده واحدهای غیرمقاوم را مقاوم سازی کنیم.