شناسهٔ خبر: 117371 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما و بارش باران در سواحل شمالی و شمال غرب و شرق کشور/دریای خزر و خلیج فارس مواج ومتلاطم

ابر و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما در سواحل شمالی و شمال غرب و شرق کشور گفت: بارش‌ها در گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز به صورت پراکنده خواهد بود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم مهرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان بارش باران و در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

وی افزود:‌ رگبارهای پراکنده در برخی مناطق اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و خراسان رضوی و ارتفاعات قزوین و زنجان پیش‌بینی شده که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید خواهد بود.

نقشینه بیان کرد: فردا دوشنبه در برخی مناطق گیلان و مازندران و شرق اردبیل بارش رخ می دهد روز سه شنبه تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام  است.

وی افزود: سه شنبه و پنجشنبه در بعضی مناطق گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا کاهش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شمال غرب کشور رخ می دهد و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه به تدریج افزایش دما خواهیم داشت.

وی افزود: وزش باد امروز و فردا در شرق، شمال شرق، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سه‌شنبه تا پنجشنبه در نوار شرقی ایران به ویژه منطقه زابل نسبتا شدید خواهد بود و در مناطق مستعد خیزش گرد وخاک را خواهد داشت.

نقشینه گفت: امروز و فردا دریای خزر و از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی  آسمان تهران  را برای امروز و فردا غبار آلود پیش بینی کرد و افزود: بیشینه هوای تهران امروز به۳۵ درجه خواهد رسید و فردا و پس فردا به ۳۲ درجه خواهد رسید.

 به گفته نقشینه کمینه دما امروز صبح در مهر آباد به ۲۳ درجه بود و انتظار می رود امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر تهران افزایش ابر داشته باشد.