شناسهٔ خبر: 117402 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر خبر داد:

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر وارد مرحله ساخت شد/صدور سند برای بیش از ۸۰ هزار واحد/مقاوم‌سازی ۵۹ درصد واحدهای مسکونی استان

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۳۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان تحت مسئولیت بنیاد وارد مرحله ساخت شد از صدور سند برای ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک و مقاوم سازی ۵۹ درصد واحدهای مسکونی استان خبر داد.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد آن بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت بعلاوه برازجان و شهر جدید عالیشهر که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند برعهده بنیاد مسکن استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر ادامه داد: در مجموع عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط بنیاد مسکن آغاز شده است. تاکنون نیز ۲ هزار و ۸۱۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن به بانک برای انعقاد قرارداد بانکی معرفی شده و بانک با ۲ هزار و ۳۳۴ واحد قرارداد منعقد کرده است.

۸۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بهمن بهره‌برداری می‌شود

مقدم توضیح داد: برای واحدهای آغاز شده استان تاکنون پروانه ساختمانی یکهزار و ۷۸۲ واحد اخذ شده و ۳۰۰ واحدنیز به مرحله اسکلت و سقف رسیده‌اند.

به گفته وی، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر تحت مسئولیت بنیاد مسکن ۱۲ درصد است و در برنامه است تا ۸۴ واحد تکمیل شده در بهمن‌ماه امسال بهره‌برداری شود.

صدور بیش از ۸۰ هزار  جلد سند در استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت: از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن واحدهای فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک در استان بیش از ۸۰ هزار جلد سند صادر شده است و در برنامه است تا در سال جاری ۱۲ هزار جلد سند صادر شود.

۵۹ درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم‌سازی شد

مقدم در خصوص اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با اعلام اینکه تعداد واحدهای مسکونی روستایی استان ۷۴ هزار و ۱۱ واحد است از مقاوم سازی ۴۴ هزار واحد معادل ۵۹ درصد واحدهای مسکونی استان خبر داد.

وی برنامه سال جاری استان را برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد عنوان کرد.