شناسهٔ خبر: 117459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت مبلغ ۴۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن/۵ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد

شهر تهران مقاوم‌سازی بیمارستان ساری با ۴۰۰ هزار دلار، امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ساخت مسکن، تکمیل بسته جامع تشویقی نوسازی بافت فرسوده با امکان تهاتر زمین، و بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن شهری بنیاد ساخت در آذرماه بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل مقاوم‌سازی بیمارستان ساری با ۴۰۰ هزار دلار، امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ساخت مسکن، تکمیل بسته جامع تشویقی نوسازی بافت فرسوده با امکان تهاتر زمین، و بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن شهری بنیاد ساخت در آذرماه بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

پرداخت مبلغ ۴۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن

بانک مرکزی اعلام کرد: با ارسال دستورالعمل تسهیلات ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، برای ۸۵ هزار و ۴۳۸ فقره به مبلغ ۴۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت۵ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۶۰۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۱۳ هزار و ۴۶۱ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

مقاوم‌سازی بیمارستان ساری با ۴۰۰ هزار دلار

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر تقویت همکاری سازمان با هبیتات در ارتقای تاب‌آوری بیمارستان‌ها از انجام مقاوم‌سازی بیمارستان ساری با ۴۰۰ هزار دلار خبر داد.

امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ساخت مسکن

علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در زمین‌های در اختیار این سازمان خبر داد.

پرداخت ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات صفر درصد برای نوسازی بافت فرسوده

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات صفر درصد به متقاضیان نهضت ملی مسکن و نوسازی در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

تکمیل بسته جامع تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده با امکان تهاتر زمین

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با رادیو تهران گفت: در اجرای سند تحول دولت مردمی سیزدهم بسته جامع تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده با امکان تهاتر زمین تکمیل می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر تشویق‌های اداری، مالی و شهرسازانه در نظر گرفته شده، یک مشوق دیگر هم در دست تهیه است بدین ترتیب که اگر مالک یک واحد مسکونی در بافت فرسوده تمایل داشت که واحد خود را در اختیار مجری طرح نوسازی قرار دهد و به ازای آن یک قطعه زمین در یکی از شهرهای جدید یا زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی به صورت تهاتر دریافت و متناسب با نیاز خود بسازد.

بهره‌برداری از ۲هزار واحد مسکونی شهری بنیاد ساخت در آذرماه امسال

حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در برنامه است تا در آذرماه سال جاری ۲ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد بهره‌برداری شود تعداد واحدهای شهری را که وارد مرحله ساخت شدند ۸۳ هزار واحد برشمرد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر وارد مرحله ساخت شد

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۳۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان تحت مسئولیت بنیاد وارد مرحله ساخت شد از صدور سند برای ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک و مقاوم سازی ۵۹ درصد واحدهای مسکونی استان خبر داد.

اجرای ۳ هزار و ۸۰۱ واحد طرح نهضت مسکن استان مرکزی

علی عسگری مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی با اعلام اینکه ۳ هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۲۲ درصد عنوان کرد.