شناسهٔ خبر: 117468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد:

رفع تصرف بیش از ۱۲۶ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهر جیرفت

جنوب کرمان میر افضلی فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از رفع تصرف بیش از ۱۲۶هزار مترمربع از اراضی ملی درشهر جیرفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) ، نبی الله میر افضلی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد: با حمایت دستگاه قضایی ونیروی انتظامی چهار مورد زمین‌خواری به مساحت بیش از ۱۲۶ هزار مترمربع ازدست سودجویان و زمین خواران درشهر جیرفت رفع تصرف شد.

وی درتشریح روند رفع تصرف انجام شده اظهارداشت : بخشی از این رفع تصرف با متراژ ۹هزار و ۹۳۷ مترمربع واقع در پلاک ۳ فرعی از ۶۴۰ اصلی تصرف شد.

افضلی بیان کرد: دراین اقدام خلع ید زمینی به مساحت ۹۶هزار و۶۳۴ متر مربع به پلاک ۱۸۴ فرعی از ۷۰۶ اصلی انجام شد که تحویل گشت حفاظت یگان شده است.

وی درادامه گفت: همچنین مورد زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع  در حد فنداسیون بلوکی تخریب و اعاده به وضع سابق شدو زمین دیگری به  مساحت ۲۰ هزار متر مربع  که شبانه اقدام به گود برداری برای کاشت درخت کرده بود اعاده وبه وضع سابق تصرف شد.

وی در پایان گفت:طبق هماهنگی یگان حفاظت اراضی با دستگاه قضایی، برخوردی قاطع و جدی با متصرفین خواهیم داشت و اجازه تصرف اراضی ملی را به سودجویان و زمین‌خواران نخواهیم داد.

لازم به ذکر است :شهروندان می‌تواننددرصورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند